woensdag 7 januari 2015

Stilte

Officieel ben ik uit retraite maar ik ben nog niet in staat veel herrie of andere prikkels te verdragen, merk ik. Rustig weer opbouwen is het parool.
Zodra ik de achterdeur open, is er de radio van timmerbuum en de geluiden van de kerk die in de steigers staat om opgeknapt te worden.
In de stad hoor ik het contante gejengel uit de geluidsboxen, evenals in veel winkels.
Mensen praten, luid, met elkaar of in hun phones, auto's scheuren, remmen, hebben boomboxen aan boord, brommers, scholieren die erg communicatief bezig zijn. Enfin, als ik de bioboodschappen heb gehaald en wat knutselspullen , ben ik bekaf. Vooral van alle geluiden die nu extra hard bij mij binnenkomen.
Gelukkig heb ik thuis mijn art-journal pogingen om weer wat op een andere modus af te stemmen. Ik haalde"De stilte spreekt" van Tolle op uit de bieb en dat zegt ook al veel. De muziek is nog steeds uit in huis, omdat ik er geen behoefte aan heb, en de tv irriteert me al snel, dus staat ook sporadisch aan.
Het was overigens heerlijk buiten, zon, een tintelwindje, niet al te koud, heel prettig.
Nu even theeën en kranten lezen en dan stort ik mij in het betere (?) plak- en knipwerk.


1 opmerking: