zaterdag 31 januari 2015

Rod eerbetoon-zwijmel

Vrijdag las ik dat Rod McKeun overleden waas en dat opende weer een poortje naar de jaren zeventig, toen de Anti-Vietnamoorlogsbetogingen  aan de orde van de dag waren. Soldiers who wanna be hero's was een grote hit vooral in Nederland. In Amerika was Rod al bekend als dichter , zanger en songwriter . Hij werkte veel met de beroemde Anita Kerr en was de eerste die de chansons van Brel naar de VS bracht.
In Nederland nam hij zelfs nog een (niet erg bekend) album met Liesbeth List opnam.
Hij nam veel romantisch repertoire op. Hij werd 82. 

13 opmerkingen:

  1. Ach Rod. Die LP met Liesbeth heb ik nog steeds. Ook 1 of 2x naar een optreden in het Concertgebouw in Amsterdam geweest. Straks de CD die ik jaartje geleden tegenkwam maar opzetten. Ik heb lang zijn website dagelijks bezocht maar op een gegeven moment verveelde het.

    Dank voor de melding het was mij ontgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral de tweede kan ik me nog goed herinneren. Ik had zelfs de single. Aparte stem had hij. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die had ik voor vandaag ook staan op mijn zwijmellijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja Rod is overleden inderdaad...mij kan zijn zingen niet zo bekoren helaas.
    Ik wens je een fijn zaterdagse toe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is lang geleden dat ik deze muziek , en de uitvoerder....hoorde ...
    en ja hij is niet de enige die overleed deze week he... ook Demis Rousos is niet meer...

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, ik had het nog niet gehoord dat hij is overleden.
    Heerlijke nummers! Die erfenis van hem zal nooit verloren gaan.
    Fijne zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe ouder we worden hoe meer we verliezen Vlasje.

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, Rod McKuen... Dat tweede nummer hoor ik al helemaal als ik zijn naam zie of hoor! Zou hij die gedachte ontleend hebben aan zijn oorlogscorrespondentschap in Korea?
    Dat eerste kenden ik niet - dat deed me zelfs een beetje denken aan Frank Sinatra.
    Over je reactie bij mij: als de melodie van wat jij bedoelt klopt met wat ik er bij hoorde, dan zou het deze kunnen zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Hey_Paula_%28song%29

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik loop weer achter dus want wist niet dat hij is overleden .Het tweede nummer ken ik natuurlijk wel ,maar ik moet zeggen dat het eerste nummer meer mijn ding is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het tweede nummer heb ik vroeger grijs gedraaid. Lekker hard!
    Leuk om het weer te horen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Rod McKuen die man met die sportschoenen en zijn introductie Will 'O Duys. Het tweede nummer in die draaimolen, we moeten er om glimlachen, want echt zingen kon die man niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onbekend voor mij, maar wat een bijzondere stem!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat laatste heb ik wel eens gehoord,de eerste is mij onbekend, Ken wel het lied If you go away........tja nu is hij gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen