vrijdag 23 januari 2015

Puur

Pure schoonheid buiten met het zonnetje erop.
Puurheid voelen na je badje met magnesiumzout en lavendel.
Puurheid in hoofd en hart als je jezelf kunt bewaren te midden van alle gekte.
Puurheid van liefde en warmte en onvoorwaardelijkheid van een dier, als mijn kat in mijn nek likjes geeft en zucht van behaaglijkheid.
Puurheid in het lijf als het van binnen schoon is en geen scheikundige voedsel maar echt uit de grond eten krijgt. 
Puurheid als ik me verdiep in het werk van bv Jeff Forster of andere mensen die weten waar het om draait.
Dankbaarheid.

4 opmerkingen:

  1. Mooi beschreven. Ik ben de boeken van Jeff weer aan het herlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet ik nodig gaan verhuizen. Zo vaak als jij blauwe luchten en zon hebt. Tot nu toe in januari twee middagen een waterig zonnetje. In december en november ook zoiets. Ook vandaag grauw en koud. Overal zit een vastgevroren laag mist op. Op 200 meter begint de boel te vervagen. En je kunt met de beste wil ter wereld niet zien of het tien uur is of half vijf. Het noorden kun je aanwijzen met behulp van mos op de bomen..
    Puur, is in ieder geval mijn afkeer voor de winter. Mijn koffie is ook puur. Extra sterk, extra veel.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen zon gezien hier in Bussum, wel mooie winterse puurheid.

    BeantwoordenVerwijderen