maandag 19 januari 2015

Nog meer wonderen

Tijdens mijn vit D en L(icht) rit van vandaag was ik eerst bij B.runa om een pak printpapier en daar was een tafel vol spotgoedkope boeken over o.a. voeding, spiritueel, handwerken etc. Ik zwichtte en kocht  Wees nu Liefde van Ram Dass (5,99) Zijn zonder zelf van Jeff Shore- over zen- (4.99) en Het Grote Larousse Moestuinreceptenboek (7.99). Geen geld, toch?
Op de terugweg pikte ik een dijkkie (zoals we dat hier zeggen) en genoot van het vrijwel windstille weer met een stralende zon en tot mijn verrassing werd er een komplete zeehondenshow opgevoerd. Elke paar minuten zag je wel 1 of meer zeehonden tegelijk hun snufferd boven water steken vlak bij de kustlijn en lustig zwemmen en weer duiken. Ik telde er maximaal 5 tegelijk, maar het moeten er veel meer geweest zijn. Af en toe ontmoet je wel eens zo 'n rondkoppie met grote ogen tijdens een dijktocht, maar zo veel heb  ik nog nooit vrijwel gelijkertijd waargenomen. Een echt feestje.

5 opmerkingen:

  1. Dat boek van Ram Dass had ik laatst van de bieb.Dat zat ik glimlachend te lezen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, die zeehondenshow. Dat kan natuurlijk alleen maar als je bij de zee woont.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er 30 jaar over gedaan om ze in het 'wild' te zien. En bij jou kan dit om de hoek. Wat een luxe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Ernie zal ik jou eens wat zeggen, ik woon mijn hele leven(47 jr) hier aan zee maar pas een paar jaar terug zag ik mijn eerste zeehond in het wild :)
    Iedereen zag ze altijd maar ik niet....

    Mooi liedje Vlasje enne ik denk dat ik de Bruna ook maar eens bezoeken moet ;)

    BeantwoordenVerwijderen