woensdag 21 januari 2015

Ja hoor

Ze wazzen er weer, de zeehonden. Hoewel het berekoud is, toch een klein dijkkie gepikt en ja, ik zag er minstens drie verschillende op dat kleine stukje. Leuk en goed begin van de dag. Aansluitend door een wit van de rijp Den Helder gereden om mijn ODINspullen op te halen. Zelfs de plassen waren opgevroren en dat gebeurt hier niet zo snel.
Gisteren kreeg ik een minder mooi bericht, de aanvraag voor compensatie eigen risico was afgewezen wegens, jawel, te weinig verstrekte gegevens. Hetgeen niet klopt, want ik heb alles in de vorm van bankafschriften aangetoond, maar dan moeten ze zelf optellen en aftrekken. Nee ik had zo slim moeten zijn om te weten dat de SVB en de ziektenkostenverzekering alles alleen on-line ter beschikking stellen, Dat had ik nog niet ontdekt voordat ik gister een mailtje van de ziektekostenverzekering kreeg waarin dat vermeld stond.......
Ik ga niet in beroep, dat kost me teveel inzet en tijd en geestelijke onrust, en dat voor 70 euro (toch een week leefgeld). Maar zal wel een gepeperde brief sturen, want die gegevens zijn er al lang.  Maar kennelijk weet de een daar niet wat de ander doet. Er stond een stuk in de krant over de geestelijke onrust die de Sociale Diensten veroorzaken bij psychiatrische patiënten die door de formulieren het bos niet meer zien. Nou alle mensen krijgen er een optater van.
Ik zet het verder van me af, want dat is het niet waard.
Nu opwarmen en lekker een beetje crea doen.

6 opmerkingen:

  1. Dat is toch in-triest Vlasje. Als jij het al "fout" invult, bij hoeveel mensen gebeurt dat dan niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat akelig toch, dat dit toch altijd weer zoveel energie weg slurpt... en niet alleen bij jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen voor je!!! :(
    Hoop dat het toch nog in orde komt, elke euri is er een!!
    Leuk v.d. zeehondjes trouwens, wil ik ooooook zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlas, aan de ene kant denk ik ook laat ze doodvallen met die 70 euro.
    Aan de andere kant denk ik, ga ze pakken! Je hebt er nu al zoveel stress van gehad. Ze hebben je retraite verpest.
    Stuur ze elke dag een mail.
    Ik had ook oeverloos gezeik met Agis. En met een energiegigant. Aanvankelijk dacht ik ook, stik maar. Maar gezellig elke avond een mailtje sturen werkt ook therapeutisch. Ik heb mijn 500 euro terug van de twee jongetjes en zeker 3 keer excuus. Dus Vlas, als je denkt dat je echt gelijk hebt ga gewoon mailen. Het is jouw 70 euro! Hup dus!
    Ik heb antwoord gekregen van Pim, Tim, Yvon, Wilfred, Chrisje, Marjan, Simoon, Bepje en Frits. En na elke avond een gezellig mailtje sturen, Yes!
    Kom op Vlas, ik zag het uiteindelijk als een sport. Tis jouw 70 euro, je hebt er recht op, dus ga ze pakken.
    Je hebt al genoeg in de stress gezeten, dus nu ga je niet opgeven!
    Vlas GO!

    Groetjes, Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het nadeel is dat dit soort akties gewoon superformeel worden afgehandeld waarbij de mening van de ambtenaar in kwestie ongeveer 10 maal zwaarder weegt dan de jouwe, zonodig kun je bezwaar maken bij een commissie waarbij de SD een rechtskunbdig ambtenaar inzet die elk foutje van jouw kant uitvergroot en de fouten van de dienst verdoezeld, en de commissie reageert slaafs.
      Via de wethouder heeft me ook alleen laagdunkende reakties en onuitgevoerde vage beloftes opgeleverd.
      Ik stuur een brief en indien er weer vaker narigheid optreedt heb ik alle brieven in portefeuille om evt een krant oid in te schakelen. Dank voor je opbeurende woorden maar na zoveel jaren strijd met de dienst en alleen 1 gewonnen zaak nadat ik de rechter had ingeschakeld (maar twee jaar slecht sliep), heb ik te weinig fiducie in een gunstig effect van zulke akties om er mijn weinig energie aan te verspillen.
      Droevig maar waar! Grote maatschappijen hebben voor doorzetters nog wel eens wat over, om dat het ook hun goede naam betreft, maar deze gemeente heeft daar kennelijk niets bij te winnen.

      Verwijderen
    2. Nee, om dan weer zo te moeten knokken voor dat geld. Gelijk heb je!
      Dat levert alleen maar negatieve energie op.
      Maar het blijft oneerlijk.
      Groetjes, Jennifer

      Verwijderen