zaterdag 17 januari 2015

Gouden zwijmel

The Tremeloes, waren een Britse jaren 60 band, eerst begeleiden ze zanger Brian Poole, later, na onenigheden gingen ze zonder hem verder.
Met Silence is golden scoorden ze een enorme hit in 1967.
Een echte schuifelhit op feesten. Daar heb ik leuke herinneringen aan.
De song werd geschreven door een van de leden van The Four Seasons, waar kortelings een hele musical aan werd gewijd.

Silence Is Golden


Composer: Bob Crewe

Oh don't it hurt deep inside
To see someone do something to her
Oh don't it pain to see someone cry
Oh especially when someone is her

Silence is golden, but my eyes still see
Silence is golden, golden, but my eyes still see

Talkin' is cheap people follow like sheep
Even though there is no where to go
How could she tell he decieved her so well
Pity she'll be the last one to know

How many times will she fall for his lines
Should I tell her or should I be cool
And if I tried I know she'd say I lied
Mind your business don't hurt her you fool

Silence is golden, but my eyes still see
Silence is golden, golden, but my eyes still see

Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh …

12 opmerkingen:

  1. Ha, van de Tremeloes heb ik nog een CD. En ook nog die ene met Brian Poole. Maar maakt niet uit, altijd fijn om dit nummer te horen. Perfecte keus wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Tremeloes, dit nummer kondigde m'n lief vaak aan als "Spreken is zilver en zwijgen is goud". in de tijd dat hij dj was. Heeft ie jaren lang gedaan zowel op de lokale radio als met zijn discoshow 'Back to the 60's and 70's". Was een mooie tijd.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk nummer. Leuk om het weer eens te horen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhhh wat een zwijmel zeg! Bedankt!
    Fijne zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wuaw, ook al zo'n oud nummer, prachtig.
    Heb genoten, dank je wel.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, dit nummer weer eens te horen. Leuk dat je de tekst erbij gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! deze doet de term zwijmel eer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn nostalgiecentrum is weer geraakt! Muzikaal nog steeds prachtig, de tekst las ik voor het eerst helemaal mee. Toch iets duidelijker dan mijn kennis van het Engels van "toen", maar de sfeer heb ik toch blijkbaar goed opgepikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geboren in het jaar dat dit een hit was en ook doordrenkt ermee tot ik al flink in de pubertijd was...mijn vader had dit nummer gewoon op elke band staan die hij opnam :)

    BeantwoordenVerwijderen