zaterdag 10 januari 2015

Fragiel

Al dagen woeit er een vechtlustige waai rond het huis. Binnen dus, want scootmobielen kunnen ook omwaaien.
Jammer, want wil de rookwolken van wereld-akeligheden graag uit mijn kop laten blazen.
Op tv wordt geschaatst, maar mijn aandacht kan het moeizaam vasthouden.
Er is een lekker soepje, de kachel brandt en de katzels vinden al die huiselijkheid te gek, maar mijn hoofd heeft niet het heldere dat ik na mijn retraite had.
De nieuwe vraag om papieren van de Sociale Dienst zal ik morgen  bevredigen, maar wel vergezeld van een kritisch schrijven. Ze vragen grotendeels om papieren die ze al lang hebben. Zal een kwink maken over de milieuvriendelijkheid van de Gemeente en of ik aanwezig mag zijn bij de traditionele vreugdevuren die ze hiervan stoken. Je suis Charlie.
Misschien is het niet goed voor mijn status bij hen, maar iemand moet er toch eens wat van zeggen.
Ik probeer weer een balans terug te vinden, maar dat is geen knop die ik zomaar om kan zetten in dit geval. Ik gun het de aanstichters niet, maar onrust is mijn deel.
En het leven is al zo kostbaar en kwetsbaar.

2 opmerkingen:

  1. Wens je voor vandaag een retraite-achtige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je voorstellen hoeveel geld en mens-uren het scheelt,als de administratie op orde is daar. Kan men gewoon thuishulp geven.

    BeantwoordenVerwijderen