vrijdag 9 januari 2015

Blèèèeèèèèèèèèèhg

Stop the world I wanna get off!!!!
Exact mijn  gevoelens vandaag.
Het Charlie Hebdo gebeuren dreunt hevig na. Ik weet dat er veel ergere aanslagen zijn geweest, maar op de een of andere manier was dat verder weg, incidenteler dan deze. Ik weet dat er gekken rondlopen (Winkelcentrumschietpartij, de Auto in Apeldoorn, de  Pim Fortuinmoord) daar kun  je je eigenlijk nauwelijks tegen wapenen, ik weet dat er fanatici zijn (Ierland, Boko Haram, IS, Al Quaida) maar dat was niet hier op een incident (Theo van Gogh) na. Nu lijkt het erop dat het systematische gevaar overal loert. Althans dat wil men (geslaagd) ons laten denken, en misschien is het wel echt waar, dat overal gehersenspoelde lieden zoveel mogelijk schade aan mensen toebrengen die niet zoals zij denken. Ik hoorde een theorie over Al Quaida en IS die een potje Wie is de Machtigste/Engste van de Wereld spelen. Zou kunnen.
Ik lees over aanslagen, systematische vrouwenverkrachtingen, hongerigen die door oorlog en geweld van huis en haard verdreven in hun angst de gekste dingen ondernemen voor een kans op leven,  en dan liefst normaal, met normale kansen.
Ik lees narigheid, heel veel narigheid.
Ik zie op het nieuws narigheid, verdriet, ellende.
Ik lees dat Gemeenten miljarden tekort gaan komen omdat de Regering hun verantwoordelijkheden hiernaartoe afschuift, zonder extra geld ter beschikking te stellen. Ik zie op tv Geld maakt Gelukkig en zie naast mensen met wensen of pech, ook velen die niet de (financieele) mogelijkheden krijgen om hun leven menswaardig te maken (door onze terugtrekkende overheid) en dat in een van de rijkste landen ter wereld.
De gemeente hier moet nog duidelijkheid geven over het toekomstige zorg en armoede beleid, en ik vrees met grote vreze.
Ik krijg van de Gemeente weer een verzoek om nog meer papieren in te leveren voor ik een collectieve verzekering (waar ik volgens hen recht op heb) te mogen sluiten.
Ik word wakker van de storm en vrees voor het omwaaien van nog een boom, waarvan de kosten dan weer voor mijn rekening komen.

 Ik heb geen zin om uit bed te komen of de gordijnen open te doen. Dit is niet de wereld waarin ik wil leven.

7 opmerkingen:

  1. Nou Vlasje, met precies dezelfde gevoelens werd ik vanochtend veel te vroeg wakker.

    En toch wil ik het donker niet laten winnen. Nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leef mee,met de mensen,die getroffen zijn door welke ellende dan ook. Maar weiger het mijn dagelijks leven te laten bepalen. Dat is mijn kleine wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel me er ook beroerd door en heb bovendien een dijk van een blaasontsteking te pakken. Kommer en kwel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent weleens fijner uit je retreat gekomen. Ik voel met je mee. De wereld staat op z'n kop vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Vlasje, lees al maanden je blog en bewonder je optimisme en blijheid en nu is alles anders, door de wereldgebeurtenissen, de wereld is veel te groot voor ons, we kunnen alleen in de cirkel om ons heen invloed uitoefenen. Dus mijn advies, hou van je timmerbuur, je katten, jezelf, de meisjes in de winkels en laat het grote wereldgebeuren over aan de wereld, de enige invloed die wij hebben is waarop we stemmen in maart en meer kunnen we niet doen, kom je bed uit, vul de papieren in, en ga over tot de orde van de dag, ga weer genieten van wat er is, want Vlasje, daarin bij jij uitzonderlijk goed! Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach lieve Bieke, dank voor je lieve woorden. Zelfs een enorme optimist als ik kan in een dip raken door al het gedoe in de wereld, ik ben ws hooggevoelig en na een retraite (OPEN>>>>>>>)helemaal en woon niet op Antarctica ofzo. Maar het daalt al wat in en na een weekendje schaatsen en tekenen zal ik er heus wel weer tegen kunnen. Maar ik ben mens.

      Verwijderen
  6. Om vijf uur zat ik in de auto naar de radio te luisteren en in de loop van het volgende uur kreeg ik steeds meer het gevoel naar een slecht hoorspel te luisteren. Zo onwerkelijk is de wereld geworden.

    BeantwoordenVerwijderen