dinsdag 2 december 2014

Tjonge tjonge

Ook als AOW-ster kan ik nog wat tegemoetkomingen krijgen van de Gemeente, voor ziektenkosten, voor koopkracht en deelnemen aan een collectieve verzekering. Gisteren in deze papieren gedoken en o, o, wat een zooi kopieën moest ik per aanvraag maken en opsturen. Het is zonde om het geld te laten liggen, maar ze maken het je niet makkelijk, hoor.
Terwijl al die gegevens, als het goed is, al lang bij ze bekend zijn......
Het CAK doet het makkelijker, die sturen het je, zonder formulieren gedoe, gewoon toe. 
Enfin, netjes gedaan en meteen een bijdrage aan Annemiek van Deurssen overgemaakt, want dat kan er dan wel af......

Meteen een pakje en gedichtje voor trouwe hulp M. gemaakt, ter ere van 5 december. Ze verdient het!

Als ik achter de pc zit, ruik ik de verf van het pas opgehangen schilderij en dat vind ik lekker!!!!!!

Bijna elke dag branden er meer lichtjes in mijn huis, dat maakt de sombere dagen prettiger, ik ben dol op lichtjes.
Dat is het enige dat ik aan kerstachtigheid doe, dit jaar. Misschien een lekkere toef geurend groen op tafel en dat is het dan.  Geen ballen, slingers en glitter, gewoon me and nature and light.


1 opmerking:

  1. Dus hier is nog niet op bezuinigd? IK hoorde gisteren van een vriendin,dat er voor haar tegemoetkomingen verdwijnen en ze waarschijnlijk de thuishulp zelf zal moeten betalen. Wat wordt het mensen,die toch al weinig energie en inkomen hebben moeilijk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen