zondag 28 december 2014

Retraite Berichten 3

Geen sneeuw hier, wel koude wind en nu prachtige zonsopgang.
Even komt er een kier in de retraite door het NK Allround (waar ik wel naar kijk, maar alleen het geluid openzet bij spannende races), en wat andere stoorzenders zoals  de top2000 van Matthijs en Leo.
Nu de Zondagmorgenroutine met radio VroegeVogels en de andere geliefde programma's, die ik als begeleiding van wat noodzakelijke zaken op administratief gebied, gebruik.
Ach ja, er is altijd wel een stukje dagelijkse wereld dat binnendringt in mijn cocon.
Gisteren toch even wat boodschapjes en markt (waar maar een handvol kramen aanwezig was).
Maar er volgt nog ruim een week met zoveel mogelijk stilte. Mijn verinnerlijking kan gewoon doorgaan, ook bij wereldse zaken tussendoor.
Ik ben net  als mijn katten, ik geniet wat het leven brengt, maar kies vooral voor wat ik het fijnst vindt, stilte en contemplatie. Ik heb verschillende standen.
Mijn thermostaat staat  dezer dagen vooral op het streepje retraite.
Het thema Openheid is een heel goede om bij stil te staan. Ik schrijf er veel over op en ik doe veel ontdekkingen over mijzelf en over het leven wat dat betreft.
Hopelijk condenseert zich dat tot bruikbare inzichten waar ik verder mee kan.
Mensen wat is dit kostbaar allemaal!




7 opmerkingen:

  1. Veel berichten dit jaar in vergelijking met de vorige.
    Waar ik vooral toch wel nieuwsgierig naar ben is wat je - toch wel op een zekere leeftijd - nu nog over jezelf ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt zo prettig,wat je beschrijft. Ik ken alleen stilte van momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi ,gewoon jij zoals je het wil leven en genieten in deze tijd !! Een tijd waarin de feest gekte heerst voor veel te veel mensen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus jij hebt ook lekker schaatsen zitten kijken? Ik ook hoor. De hele dag en wat was het spannend bij de mannen om de 2e plaats. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende wedstrijden.
    Ik wens je een heel fijn en zo gezond mogelijk 2015 toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je bewust tijd maakt voor retraite .. en het deelt! Zet mij aan het denken

    BeantwoordenVerwijderen