vrijdag 26 december 2014

Retraite berichten 2

Vandaag was de zon, die volop schijnt, duidelijk vroeger op dan vorige week, hoera, de dagen lengen echt!
De timmerbuum heeft vast een nieuwe hamer gekregen, of een zelfbouwpakket, want is het druk aan het uitproberen.
Verder is het vrede en pais in huize Vlas.
Het thema openheid houdt me flink bezig. De crea-ader is nog niet echt open, maar niets moet, (bijna) alles mag.
Een lieve uitnodiging om gister alsnog te komen eten bij hele leuke mensen heb ik toch afgeslagen. Mijn eigen stilte en soberheid bevalt me zo goed, dat ik deze niet wil inruilen.
Hoewel sober...... ik eet wel fazantenpoten, maar verder geen poespas. De poten waren heel voordelig en ik eet graag wild af en toe, dus met deze dagen kan ik nog wel eens mijn slag slaan. Verder heb ik me hooguit verwend met extra fruit; er zijn lychees, kaki's en druiven extra bovenop het 'gewone ' fruitaanbod hier.
Maar geen toetjes, kransen, drank, en andere dingen die mensen bij kerst vinden horen. Geen overdadigheid of vreetfestijnen dus, maar heerlijk en vrij basaal eten.
Alle kerstfilms laat ik aan me voorbij gaan, de meesten zijn elk jaar in de herhaling en niet bepaald mijn genre en vrijwel alle anderen kan ik ook missen als kiespijn.Hier geen Romy Schneider, Tim Allen, Jim Carrey of Danny de Vito.
Een hoop zaken laat ik passeren. Ik sluit me niet af, maar sta open voor andere
dingen.Openheid en afsluiten zijn tegengestelden, maar soms ontstaat de een uit de ander.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen