woensdag 24 december 2014

Retraite Berichten 1

Officieel begint vandaag mijn retraite maar afgelopen weekend nam ik al een voorschotje, door weinig tv en pc, inkeermuziek en proberen het huis en mijzelf in stiltestaat te brengen.
Zaterdag wel even naar de markt en 's middags al een pre-verjaardagbezoek, maar wat was het heerlijk rustig verder.
Zondag dito, met ook een verjaarsbezoek en verder vredig.
Maandag wat boodschapjes en alweer een voor-verjaarsbezoeker. Deze mensen zijn me allen heel dierbaar, dus zeer welkom.
Gisteren was dan de echte feestdag, met 's ochtends mijn hulp voor een laatste huis-clean up, en verder daarna eigenlijk non-stop bezoek, waarbij de een de ander afwisselde, wat een mooi evenwicht gaf, niet teveel drukte en veel aandacht voor elkaar. Ook zeer welkome mensen dus dat was een fijne verjaardag, met lieve kadootjes en veel warme hugs en felicitaties en kaarten .
Elke dag is er ook kontakt met protegé, die het uit de kunst doet, en ik voel me een gezegend mens wat dat betreft. Ook alle lieve wensen via post, feestboek, blog en andere wegen waren een slinger van liefde en aandacht. Zo dankbaar!
Vandaag nog het biopakket halen en dan zijn alle taken wel gedaan.
Natuurlijk zijn er afwasjes, wasjes, en andere huishoudelijke zaken die gewoon doorlopen, net als een incidentele boodschap en de huishoudelijke hulp op dinsdag, maar dat zal allemaal op zo'n meditatief mogelijke wijze ingepast worden.
Belangrijker; schrijven, denken/mijmeren/contempleren/mediteren en crea-bea zaken.
Muziek, lezen tv en pc zijn geen verboden gebied, maar worden spaarzaam en zo toepasselijk mogelijk gebruikt.
Na een dag of twee drie treedt meestal de gewenste verstilling in mij op en kan ik heerlijk gaan rondzweven in mijn eigen onmetelijke heelal.
Openheid en creativiteit, dat zijn de thema's tot 6 januari.
Af en toe een verslagje.
Fijne wensen voor ieders dagen en dank voor jullie lieve berichten!

7 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed, ik wens je een goede tijd van bezinning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne bijzondere dagen!
    Dank voor al je ontboezemingen het afgelopen jaar.
    Alle goeds toegewenst voor 2015 en dat we nog heel veel berichten van je mogen lezen.
    Ingrid (zomaar een bloglezeres)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goede dagen gewenst! Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf het bijzonder vinden dat je die retraite doet. Fijne tijd gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef, helemaal vergeten je te feliciteren. Bij deze nog van harte!
    Ik ben het met Ingrid hier boven eens!
    Ik ben ook echt zo blij met je eeuwige optimisme en je geweldige muziek liefhebberij.
    Heb ik al 100 keer gezegd, maar doe het nog maar een keertje.
    Vlas, je bent geweldig!
    Veel liefs, Rinske

    BeantwoordenVerwijderen