zondag 7 december 2014

Overzicht


Eergisteren zijn weer stapels dozen met boeken weggehaald. Het totaal is nu 1225 (+70 die ik dit weekend alweer verzamelde). Maar ik ben bijna klaar. De grove schifting is gedaan. Nu moet er nog allerlei ander spul op de bovenvoorkamer worden beoordeeld en deels weggegooid en dan kan ik herinrichten, ook de boekenkasten waar nu ws lekker veel plek overblijft naast een overzichtelijke gesorteerde bibliotheek. (Er zal nog wel meer afvallen, maar  niet meer in zulke dramatische hoeveelheden).
Dan heb ik eindelijk alle achterstanden van jaren verzamelen,spullen erven,  ziek worden en niet de energie hebben voor opruim, brand, waardoor alles wat ordelijke rommel was, nu opeens een onoverzichtelijke bende werd, en naweeën qua energie van de laatste jaren, overwonnen en kan ik met een schone lei opnieuw beginnen. Zeker alle kasten in huis zullen nogmaals aan bod komen en ook de garage is nog een punt, maar stukje bij beetje kom ik er wel doorheen.
Niet dat je ooit klaar bent, ten eerste komen spullen toch weer stiekem het huis binnen en ten tweede veranderen de bewaarcriteria ook  steeds en zal ik nooit een echte minimaliste worden, maar een grote slag heb ik zeker geslagen, nu al en ik ben een redelijk genezen van het maximaliseer-gen dat ik meedroeg. Het programma Hoarders hoeft  bij mij niet langs te komen en Peter van der Vorst ook niet.
Autotherapie was dit.


4 opmerkingen:

  1. Wat zal dat heerlijk voelen voor je dat je dit nu zover gelukt is!
    Bewaarcriteria veranderen inderdaad steeds, dat merk ik hier ook.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan, zeg. En heerlijk, wat een resultaat! Dat voelt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb je nu zoveel weggedaan,dat een matige voorraad houden een automatisme wordt. Ik merk dat zelf. Gisteren een paar boeken op Facebook gezet,waarvan ik zeker weet,ze niet meer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen