zaterdag 13 december 2014

Opgewekte zwijmel


 Een van de melodietjes die wel altijd in je hoofd blijven hangen is deze.Het is een hit geweest in 1958-59. Meer info over The coasters vind je hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Coasters.
Het is geen zwijmelaar in de zin van slowdansen en verliefd in elkaars ogen kijken, maar wel een liedje dat me meeneemt naar mijn jeugd. Als dit op de radio kwam begon je vanzelf te dansen en al verstond je er als kind geen jota van, je blèrde opgewekt het Yakety Yak mee.
Een tijd van Bing Crosby, van de potkachel, van badderen in een teil voor de kachel als het bitter koud in de douche (van beton!) was. Van donker en stil op straat, van warme truien en gebreide wanten. Best wel een fijne en veilige tijd, als kind, al was het financieel niet breed en was Nederland nogal met kranten dichtgeplakt.  Ik vind het prettig, deze herinneringen.

10 opmerkingen:

  1. Het swingt de pan uit. Hier worden we vrolijk van. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geen zwijmelaar inderdaad in de zwijmelzin maar wel een heerlijk nummer waar je vrolijk van wordt.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhh leuk, een Dirkliedje...en wij maar meezingen als koortje....jekkediejè dontokbek ;)
    Ik zit hier met een grote grijns :D
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden thuis zo'n distributieradio. Ik miste de muziek van een gewone radio met b.v Luxemburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha lekker muziekje om ff ''los'' te gaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die hadden mijn ouders ook en ook mijn broers en ik zongen mee als een soort Mama Appelsap. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaa! Die ken ik ook nog! Ik luisterde er stiekem naar op een oude buizenradio die ik van een oom had gekregen om verstand van radio's te krijgen; uit die tijd herinner ik het me...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Mamma appelsap zo herkenbaar

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie herinneringen. Veilig... da's een groot goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker muziekje. Ik ken het wel. Ik word oud.......

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen