donderdag 11 december 2014

Kleine dingen

Omdat er weer eens veel wind staat en het guur is, blijf ik lekker binnen vandaag. Zat te doen en ook genieten van niet-doen.
De eerste klus van vandaag zit er al op; bovenvoorkamer. Weer eens stapeltje boeken verzameld, maar ik ben ook verder aan het opruimen daar. Kratten vol tijdschriften, papieren en andere zooi aan het uitspitten en er zijn al twee kratten leeg. De oude papierzooi meteen gisteren al grotendeels weggebracht naar een container in de stad, dus weg is weg. Er zaten zelfs nog aardig wat papieren van mijn moeder bij, die al 14 jaar dood is.......De boeken zijn vrijwel klaar qua wegdoen, maar er is nog veel werk aan de winkel daar.
Elke keer als ik de stad in ga, zal er wel wat in kleding-textiel, papier en andere containers verdwijnen, zodat mijn bovenkamer (letterlijk en figuurlijk) steeds leger wordt.
Er wordt geschaatst dit weekend dus er gaat een lekkere pan kippensoep (met oosterse twist) gebrouwen worden. 
Tussen de bedrijven door pak ik steeds wat opruimdingen beneden en op de pc aan. Door steeds kleine projektjes uit te voeren, wordt er veel gedaan zonder mijzelf uit te putten. Yeah ik ben zo goed bezig!!!
Ik moet wel erg lachen om de katten. Bij de kachel staan twee kattenmandjes; een kleine en een grote. Kat nr. 3 slaapt liever op kussens op de bank of een stoel, maar Koekie, de grootste met zijn 10 kilo, en Teigetje , een lichtgewichtje, mogen graag een mandje beslapen. Nou ligt Koek altijd in het kleine mandje, en Teig in het grote..........Geen gezicht en heel komisch.
Het weekend staat alweer bijna voor de deur, Kerst en mijn retraite naderen met rasse schreden en  het leven is goed.




3 opmerkingen:

  1. Het klinkt,alsof je opruimvirus nog vol op aan het werk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik jou de afgelopen maanden hoor over de hoeveelheid spullen die je aan het opruimen bent, kan ik me bijna niet voorstellen hoe vol het moeten hebben gestaan in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook mijn systeem, om iedere keer als ik de deur uit ga iets mee te nemen. Oud papier, een vuilniszakje, plastic, glas, kleding of spulletjes voor de tweedehands winkel. Ik moet trappen lopen en zo bespaar ik mezelf extra keren belasting en blijft het huis goed opgeruimd. Je bent goed bezig, hoor! En ik heb film bij je omschrijving van de katten en de plekverdeling.

    BeantwoordenVerwijderen