zaterdag 6 december 2014

Jubeljongenzwijmel

Er zijn afgelopen week diverse popmusici uit de tijd gegaan. Tja, een hard , intensief leven is geen garantie op hoge leeftijden.
Gelukkig is de tijd van de 27-jarige doden voorbij. Jim Morrisson, Jimi Hendrix, Keith Moon, Janis Jopplin, zo zonde cvan zoveel talent.
Ook jong stierf Tim Buckley, die ik al eerder liet opdraven in de zwijmels.
Wat een stem, en wat kon die man jubelzingen.
Ik draai hem eigenlijk elke week wel eens, en ben dan altijd weer onder de indruk. Gelukkig had hij een even groot talent als zoon, Jeff, al stierf die ook heel jong. Die drugs hebben wat op hun geweten.
Gelukkig blijft hun muziek.

Sometimes I think about Saturday's child
And all about the times when we were running wild
I've been out searching for the dolphins in the sea
Ah, but sometimes I wonder, do you ever think of me

This old world will never change the way it's been
And all the ways of war won't change it back again
I've been out searchin' for the dolphin in the sea
Ah, but sometimes I wonder, do you ever think of me

This old world will never change

Lord, I'm not the one to tell this old world how to get along
I only know that peace will come when all our hate is gone
I've been a-searchin' for the dolphins in the sea

Ah, but sometimes I wonder, do you ever think of me.

12 opmerkingen:

  1. Ja, hun wilde leven kostte ze heel wat jaren. Indrukwekkende stem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een gaaf nummer en wat een stem !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Vlasje!

    En ja drugs... slaat op alle niveaus gaten.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedere generatie kent hun rijtje 27-jarigen lijkt het wel. Maar misschien ook wel 28, 29, 30. Van alles is rijtjes te maken.
    Mooie stem, dito tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet er even aan wennen misschien. Maar ik heb het idee dat ik twee muziekjes door elkaar zit te luisteren. Ik vind zijn stem wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ouwe baas is terug naar Spanje en wij zijn even terug in Nederland voor de feestdagen èn de kleinzoon en kleindochter. Qua temperatuur valt het wat tegen.
    Uitstekende keus en we wensen jou een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Drugs maakt zoveel kapot. Zonde van een jong leven. Mooie stem.
    Fijne zondag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou soms sta ik er nog versteld van dat sommige artiesten nog rondlopen na intensief drugsgebruik. Ik heb net als Natasja het idee dat de muziek door elkaar loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een indrukwekkende opsomming van verloren talenten, en dit is er één van. Melancholieke tekst en zang - is dat de sleutel naar het raadsel van de onvervulde zoektocht naar het volmaakte? Van zowel vader als zoon?
    Ik had hem wel eens gehoord maar verwarde hem eerst met een andere musicus...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tegengestelde ritmes in een nummer....moet je toch even voor gaan zitten hoor. psychedelisch wel.
    Maar ja, dat is dan ook wel weer te begrijpen, als je zijn dood in ogenschouw neemt.
    Ik snap nog steeds niet wrom mensen drugs gebruiken,
    what a waste of life :(

    BeantwoordenVerwijderen