maandag 8 december 2014

Hoor de maan schuurt......

Een hobby-bouwvakker als buurman heeft zo zijn voor en tegens. De man is veelgevraagd in de hele buurt vanwege zijn vakmanschap op elk bouwgebied en de schappelijke tarieven die hij hanteert, maar hij is ook voor dag en dauw al in de weer. Hij heeft nu een thuisklusperiode, dus schuur- en zaagmachines en oneindig geboor en gehamer zijn mijn deel. Maar hij is zomers vaak weken, maanden weg met zijn boot en verder is het geen beroerd gezin, al leven ze erg voor zichzelf en the family.
Enfin, ik hoef geen wekker te zetten.
Dus vanmorgen de bijna laatste loodjes van de boekopruim gedaan en alvast een plan de kampanje voor de verdere aanpak gemaakt.
Het voelt echt triomfantelijk om de ruimte te overzien die ik al heb terug veroverd.
Gisteravond genoten van Leonard Cohen met een (opgenomen)liveconcert op Cultura. Wat viert die man de laatste fase van zijn leven, bubbling, genietend, vol humor, dankbaarheid en compassie. Ontroerend en een voorbeeld voor een ieder die ouder wordt (hij is 80, maar gaat nog soepeler op de knietjes dan ik, met mijn bijna 66).
Afwasje, bieb, koken (pannenkoekje en salade) en  wat mijn hand maar vindt, is de rest van het dagprogramma.
Nog steeds in goede energie (voor mijn doen dan, dat je niet denkt die kan ik wel uitnodigen voor de halve marathon) en prima zin, de laatste periode voor de Kerstretraite in. Ik doe het ervoor.


2 opmerkingen: