vrijdag 5 december 2014

Ervaring rijker

Gisteren heb ik, voor t eerst van mijn leven een gezichtsontharing met touwtjes laten doen. Niet duur, babybilletjes zachte kin, wangen en bovenlip, maar wel apart, hoor.
Nou is niets pijnloos, harsen, epileren allebei best te voelen. Scheren en creme niet, maar gezien overgevoeligheid en niet om de paar dagen met apparaatjes in de weer willen, toch maar eens dit geprobeerd. Bovenlip, bij de oren en vlak bij de lip, doen ZEER. De tranen liepen vanzelf over mijn wangen, maar ik heb niet gepiept en was een flinke grote meid. Het resultaat is prachtig en ik hoop dat het lang aanhoudt en misschien bij herhaalde behandelingen tot minder haren leidt, want de leeftijd+chemo 's+ hormoonpillen zijn best haarverwekkend.
Meteen hoofdhaar stukje laten inkorten en pony bijwerken, en dat alles samen voor 24 euro. Best schappelijk, toch?
Ben wel blij dat dit niet dagelijks of wekelijks hoeft, pfffft. En ik zoun er iet over piekeren zo een brasilian te nemen. 

6 opmerkingen:

  1. Hardop gelachen om je laatste zin vandaag!
    En lekker doorgedacht op je stuk van gisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het went hoor! (nouja, een beetje). Die brazilian valt ook best mee, goed te doen (vind ik beter dan met draad gezichtshaar weghalen - dat is zo pijnlijk!). Maar het resultaat mag er zijn, toch! Ik ga zo om de 5-6 weken. Niet aan te raden als je ongesteld moet worden overigens, want dan is alles veel gevoeliger.
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter laat dit ook regelmatig doen (de touwtjes dan). Werkt inderdaad goed en met langer resultaat zegt ze. Inderdaad je laatste alinea; kostelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee, dat is dus mijn voorland... Ben inmiddels met de hormoonkuur begonnen.
    Ik heb mijn wenkbrauwen ooit eens laten doen met van die touwtjes, maar dat wil ik nooit meer. Had meteen van die vurige rode striemen...
    Ach, voor mijn part zie ik er straks uit als Conchita Wurst, als ik nog maar een tijdje mee mag doen... (Als mijn zus aan mensen vertelt dat we bezig zijn met een hormoonkuur, zegt ze er meteen achteraan: 'Volgend jaar doen we mee met het Eurovisie Songfestival. We hebben alleen nog een jurk en een lkiedje nodig'. Mafketel. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt mij ook nog wel wat, maar ik weet eigenlijk niet waar ze dat goed kunnen. En een brazilian wil ik ook nog wel proberen. Dat schijnt inderdaad te wennen en het resultaat moet prettig zijn. De weg ernaar toe vast minder. Dat weet ik eigenlijk wel zeker...

    BeantwoordenVerwijderen