maandag 15 december 2014

Coachsurfer

Leg nooit een schaapsvacht op je bank, niet alleen katten vinden het te gek, voor je het weet heb je zomaar een coachsurfer.
Gisteren is mijn protegé weer in Den Helder aangekomen om de dingen rond de begrafenis van zijn moeder bij te wonen. Bovendien is het meteen een einde aan zijn verblijf elders, want zijn behandeling was al vrijwel afgesloten. Alleen bleek er nog heel wat emotie bij de familie te liggen waardoor hij afzag van een familielogeerpartij en belde of ik hem kon helpen. Nou dat kon. De bank slaapt best comfortabel en dat hij nog even een tussenstation nodig had voordat hij weer zijn eigen huis betrekt, was logisch. Het is een geheel vernieuwd mens, fris en fruitig die ik terugzag, tot mijn grote vreugde.  Het werd natuurlijk een latertje en hij is net vertrokken met de koffers op wieltjes achter hem aan. Er zal veelvuldig contact zijn, want hij heeft nog heel wat voor de boeg, vermoed ik, zeker in deze emotionele tijd. Is prima, dat hij om hulp vraagt, dat  is al heel wat.
Nu begint mijn maandag. Ik ga zo naar boven om nog even te ruimen. Woensdag worden de laatste boeken enzo gehaald, dus dan is het wel fijn dat ik dat afrondt.
Ook vanmiddag langs de Bieb om gereserveerde boeken voor de kerstperiode af te halen (letters blijven belangrijk voor mij!) en dan moeten deze week even de laatste hand aan huis en voorraad gelegd voor de kerst.  Het loopt best goed allemaal.

6 opmerkingen:

  1. Wat een geluk,dat jij hem op kon vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er moesten meer mensen zijn zoals jij.
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet meteen over wie je het hebt en ik denk zomaar dat wij elkaar dan ook via de facebook ontmoet hebben?
    Geef hem maar een extra knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt! De wereld is kleiner dan je denkt. Zal het hem zeggen .

    BeantwoordenVerwijderen