vrijdag 19 december 2014

Beetje heavy

Vanmiddag is de uitvaart van protegé 's moeder. Ik heb de vrouw maar een paar keer ontmoet, maar het was een lieverdje. Snap het verdriet van de nabestaanden, want dit was een moedertje dat er altijd was voor haar kinderen, en een mooi mens.
Ik ga ws alleen naar de dienst en het kerkhof en niet naar de nazit. Ik ben al niet zo van al dit soort bijeenkomsten, maar het wordt ook wel een langdurig gebeuren voor mij. Gelukkig heeft protegé goede steun bij de hand, dus dit zal hij wel goed doorkomen. Het is tenslotte ook een afsluiting van iets moois.
Ik rommel voornamelijk in huis en maak me niet al te druk. Extra boodschappen hoef ik niet te doen, ik haal alleen wat ik normaal ook zou doen.
Over sneeuw en gladheid hoef ik me nog even geen zorgen te maken, dus tussen alle bedrijven door kan ik gewoon halen wat nodig is.
Huis is vrij netjes en heel gezellig, alleen mijn verjaardag komt er volgende week
nog even tussendoor fietsen. Ik verwacht hooguit een handvol bezoekers en het grootste piekerpunt was wat te presenteren als je zelf glutenvrij eet en niet allerlei troep in huis wilt halen dat misschien nog teveel blijkt te zijn ook.
Ik heb rijstkoekjes gekocht die ik met   eigen smeersels van roomkaas, zuidvruchten, noten tot  petit fours wil ombouwen. Dat is niet duur, niet moeilijk en gezond genoeg om overblijvers zelf op te peuzelen.
Tja, dit is het plan de kampanje en het lijkt me goed genoeg.

5 opmerkingen:

  1. Sterkte voor vandaag Vlasje! en alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toeval bestaat niet, of toch wel? Vandaag wens ik in gedachten (en gister via een kaartje) de vriend van mijn nichtje, mijn nichtje en hun kinderen heel veel sterkte bij de uitvaart van hun moeder, (soort van, want mag het van haar zo niet noemen) schoonmoeder en oma. Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik een kaarsje aangestoken. Zoals mijn vriend al opmerkte 'het is een nare tijd voor zulke dingen'. Het weer hier bij mij past daar heel goed bij, dat kan op zijn minst stemmig genoemd worden.
    Jij ook sterkte vandaag, je aanwezigheid zal vast gewaardeerd worden.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte. Thanx voor al je mooie verhalen en liedjes.
    Ook deze weer. Kende het niet.
    Hoop dat het okee is nu.

    BeantwoordenVerwijderen