zaterdag 1 november 2014

Stemmen zwijmel

Vorige week draaide ik Kevin Ayers, een zoetgevooisde man, nu wilde ik laten horen hoe mooi een geblutste stem kan zijn, zo'n stem waar het leven flink overheen gegaan is.
Marianne Faithfull die ooit als verlegen kwetsbaar tienermeisjes hits scoorde met bv Summer Nights en As tears go by, heeft een heftig leven geleid. Eerst als vrouw van Peter Asher, met wie ze al jong een baby kreeg, later als liefje van Mick Jagger. Dat in die tijd drugs er helemaal bij hoorden was een gegeven, maar Marainne storrte zich er wel heel radicaal in, tot ze als heroine junkie op straat leefde.
Later herpakte ze zich en ging prachtige platen maken; Broken English was de eerste in een reeks legendarische albums. Marianne verloor zich in alcohol, maar kwam toch steeds weer terug met  mooie muziek en onlangs bracht ze weer een cd uit. Wat is het leven goed te horen in haar stem en toch blijft het aangrijpend ook.

6 opmerkingen:

  1. Een doorleefde en doorrookte stem kan best sexy zijn. Op haar leven ben ik beslist niet jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, wat schrijf je toch leuke stukjes. Nu weer over MF. Volgens mij staat ze binnenkort in Carre. Weet het niet zeker, maar zag ergens een aankondiging.
    Blijf schrijven, Vlas! Ik lees je elke dag en iedere keer juich ik weer over je positieve instelling. Je bent een soort soulmate van me.
    Doeg, doeg, Rinske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me maar bij Marja aan ;-)

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader draaide haar vaak, en zei dan dat ze haar leven zo weggesmeten had, "Eeuwig zonde"zei hij dan(met een diepe zucht erachteraan....)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het eerste nummer heb ik grijs gedraaid! Leuk om dat weer eens te horen.
    Verder ben ik het met Rinske eens. Je staat zo positief in het leven. Altijd leuk om je logjes te lezen. Respect hoor.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjeempie... bijna niet te geloven dat het dezelfde is...
    Bizar!

    BeantwoordenVerwijderen