donderdag 20 november 2014

Spaced in and spaced out

Het rampgebied op de voorkamer begint ruimte te tonen, de kont kan op diverse plekken al gekeerd worden.
Er zijn nu in totaal 14 dozen verdwenen uit huis, met zo'n kleine 700 boeken! And still ongoing.
Het is tegenwoordig de eerste taak van de dag, boeken uitzoeken en slepen.
Dat geeft me een heel deugdzaam gevoel voor de rest van de dag.
Buiten is het grijs en bladstil. Wat gaat de dag verder nog brengen? 
In mijn hoofd verlang ik naar meer ruimte en naar de retraite die  er aankomt eind december. Dit jaar zal ik deze ingaan met minder stagnaties in mijn brein en huis en dat zal best uitmaken.
Ik geniet van de biografie van Robert Wyatt en zijn jeugdjaren kondigen duidelijk al aan dat het een uniek persoon gaat worden. Zijn nederigheid en warsheid van alles wat naar opgeblazenheid ruikt, maken hem tot een extra mooi mens.
Ook het boek De Luxe van het Genoeg, doet me veel deugd. Het onderstreept wat ik nu eindelijk in de praktijk aan het brengen ben. O er zullen gerust nog wel boeken gekocht worden, maar dan vooral diegenen die echt wat te betekenen hebben en misschien tweedehands nog wel eens doorgevers. Het zet inderdaad je inkoopoog ook op scherp.
Mijn huis zal nooit een zenhuis worden, met Jan des Bouvries elementen, maar vooral een warm Hobbithol, waarin ik kan overwinteren en dat mij dient.
Een echte minimaliste zal ik ook wel nooit worden, maar als dat nooit-genoeg van goede dingen, er maar af is. Maar het proces is in werking en ik voel me er heel goed bij.


3 opmerkingen:

  1. Geniet van de ruimte om je heen, en de ruimte die het in je schept.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker nummer van Hawkwind! Die ga ik op mijn speellijst zitten voor op de loopband, tijdens het spinnen en op de crosstrainert....
    Je hebt me aangestoken. Een Geefmaand-deelnemer verzamelt geschenkboekjes met citaten, recepten etc. om in december aan haar 35 collega's te geven, dus ik ben eens in mijn boekenkast gedoken. Want hoe vaak kijk je zulke boekjes nou nog in? Ze zijn ervoor gemaakt om door te geven. Een soort 'Pay it forward.'!

    BeantwoordenVerwijderen