zondag 23 november 2014

Sfeer

Het schilderij, dat gisteren gebracht werd, is zo welkom! Dat het me aan mijn vader doet denken, heeft meer met sfeer en gedachteassociaties van mij te maken, dan met letterlijke gelijkenis. Mijn vader droeg buitenshuis bijna altijd een alpinopet en was na de oorlog, en op diverse mindere momenten, grijs,kwetsbaar en mager. Dat beeld komt samen in dit schilderij, dat tevens mijn favo kleurencombi als achtergrond heeft. Wonderlijk dat de maker, die mij nog nauwelijks kent, dit heeft opgesnoven bij mij. David is volgens mij hoogsensitief, anders was het nooit tot dit resultaat gekomen, terwijl hij alleen maar aanbood een schilderijtje voor me te maken tegen kostprijs. Ik heb alleen wat materiaalkosten vergoed en geen enkele indicatie gegeven wat hij zou kunnen maken. Het was dus geen opdracht ofzo, volkomen vrije keus van hem om dit te maken.
Een definitieve plek heeft het nog niet, ik verhuis het af en toe om te kijken waar het mij het beste bevalt.
Vandaag weer een fijne zondag voor de boeg. De boeken zijn al aan bod geweest (het gaat nu echt hard boven, gisteren maakte ik een hele hoek vrij, om beter bij de boeken te kunnen en dat geeft me toch een kick!).
Nu dus onder radio en tv genot, verder met administratie, biobestelling en wat zich maar aandient.
I love it!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen