woensdag 26 november 2014

Processen

Het grote opruimen heeft veel aan het rollen gebracht. Het lijkt wel of jaren van stagnatie zijn overgegaan in doorstroming met een fysieke en psychische component.
Veel dingen zitten me niet meer op de rug,  en nu ik kan die weer rechten en veel ruimer ademen.
Het herstel van mijn energie lijkt ook door te zetten en dat maakt me helemaal blij en een nieuw mens. Ik durf het meestal niet zo erg van de daken te roepen, maar  het lijkt er toch op dat daar  een doorbraak is gekomen die niet al te tijdelijk schijnt te zijn. Het gaat GOED. Hartstikke goed zelfs. En ik heb vertrouwen dat het een blijvende omwenteling kan zijn. Ik ben nog  o zo voorzichtig, bang om weer eens door te slaan en teveel van mijzelf te vragen (wat dan onherroepelijk tot een giga terugval kan leiden). Bang om het geluk af te schrikken door het te hard te prijzen. Maar ook is er dat oergevoel van dat het echt goed zit.
Vanmorgen dus de dagelijkse stapel boeken bijeengezocht die de vrijheid krijgen. Het totaal zit bijna op 1000!!! En vandaag verwacht ik weer de dame die dit maal 6 dozen vol meekrijgt. In nog geen maand zoveel bereikt!  Voel me ook kilo's lichter, al is dat meer psychisch dan fysiek.........
Hup op naar de bioboodschapjes en een lading medisch afval voor de apotheek en daarna even een verjarend mens de hand schudden en een kleinigheidje geven, dan is de dag verder vrij voor bad, bank en broodvrij eten.


7 opmerkingen:

  1. Echt super hoor dat het zo goed gaat!!
    Zowel met jouzelf als met het opruimen. Goed bezig dus, complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar dat je jezelf echt lichter voelt door opruimen en weggeven. Lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat had jij veel boeken. Dat je een titel nog terug kon vinden. Ik kan me je lichter voelen goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zeggen ze : (in België) 'Gij zij goe bezig' ;)
    Fijn dat het zo goed met je gaat!
    heel veel liefs
    en een fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super om te lezen. Hoe die dingen soms allemaal samen kunnen vallen he? Dat het plaatje klopt.
    Enjoy your day en jeeeezus, wat een boeken joh! :O

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Vlas, fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Fijn hè, verlost zijn van al die overtollige ballast...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed te lezen hoe prettig je je voelt door je eigen acties. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen