zaterdag 22 november 2014

Plaatjes zwijmel

Een heel mooi nummer vind ik Pictures of Lilly van The Who. Een mooi e verbeelding van de fantasie van een jonge knul die de aantrekkingskracht van het vrouwelijk lichaam ontdekt.
Waarom dit nummer nu?
Gisteren mocht ik een blik werpen op een schilderijtje dat speciaal voor mij is gemaakt door een knul die ik ken. Tot mijn verbazing en ontroering zag ik mijn vader erin. Niet als in een portret maar een sfeerimpressie van mijn pa vlak na de oorlog. Het wonderlijke is dat de kunstenaar mijn vader niet heeft gekend en ook nooit foto's van hem zag. Hij gaf hem een Modigliani-nek, een schilder die mijn vader zeer bewonderde, hoe is het mogelijk!
Dit weekend wordt het gebracht en ik voel me zo bevoorrecht, dat dit op mijn pad komt!
Wat heeft dat met de fameuze Lilly te maken? Eigenlijk niets, maar wel qua gevoel voor mij. Moeilijk uit te leggen, maar daarom nog wel waar.
s

Pictures of Lily Lyrics - The Who




I used to wake up in the morning
I used to feel so bad
I got so sick of having sleepless nights
I went and told my dad

He said, "Son now here's some little something"
And stuck them on my wall
And now my nights ain't quite so lonely
In fact I, I don't feel bad at all

Pictures of Lily made my life so wonderful
Pictures of Lily helped me sleep at night
Pitcures of Lily solved my childhood problems
Pictures of Lily helped me feel alright

Pictures of Lily
Lily, oh Lily
Lily, oh Lily
Pictures of Lily

And then one day things weren't quite so fine
I fell in love with Lily
I asked my dad where Lily I could find
He said, "Son, now don't be silly"

"She's been dead since 1929"
Oh, how I cried that night
If only I'd been born in Lily's time
It would have been alright

Pictures of Lily made my life so wonderful
Pictures of Lily helped me sleep at night

For me and Lily are together in my dreams
And I ask you, "Hey mister, have you ever seen"
"Pictures of Lily?"

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dit liedje weer eens te horen. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder. Laat je het nog zien op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fantastisch voor je! En zodra iets gevoelsmatig bij elkaar past kan het niet beter.
    Wat fijn ook voor je dat die emotie 'ziet'.
    Ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat wou ik dus ook zeggen, ik ben wel benieuwd naar dat schilderij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal over dat schilderij. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die tekst erbij.
    Ik ken The Who uit mijn jeugd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig verhaal en dat het op je pad komt. Leven bestaat niet uit toevalligheden. Het heeft zo moeten zijn.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verhaal over dat schilderij,geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi verhaal. Bijzonder dat het op je pad komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Curieus verhaal, dat schilderij!
    Pictures of Lily is ook weer zo'n nummer waarvan ik de titel maar hoef te zien en ik hoor het al...
    Ik was toch ook wel fan van The Who, naast andere artiesten.

    BeantwoordenVerwijderen