vrijdag 21 november 2014

Mooi man

Het is stralend buiten, zonnetje en een beetje winterse kou in de lucht. Zo even de scoot wakker maken om even wat in de stad te gaan
neuzen. Er is een verjaardag komende en er zijn een paar mensen die een kadootje krijgen met Sinterklahahahas. Dat moet natuurlijk wel even gescoord worden.
Er wordt weer geschaatst in het Verre Oosten, dus het eten (zuurkool, bataat, aardpeer en piepers, met veel gebakken appels erbij) wordt al bijtijds in de startblokken gezet.
Kortom pret alom.
Weer een stapeltje boeken toegevoegd aan de nieuwe af te voeren stapel en boven is steeds meer ruimte. Het is prima om per dag een beperkte hoeveelheid door te werken en niet teveel te kijken naar alle troep en ongeorganiseerde bende, dus voordat een machteloos gevoel toeslaat ben ik alweer beneden om daar  met tevredenheid te tellen hoeveel het vandaag weer opgeleverd heeft aan huisverlaters. Ik ben best streng, want bijvoorbeeld de Jean Auel boeken gaan op de eerste twee na, die ik wel herlees, weg. Want de andere delen vindt ik niet zo boeiend, teveel herhaling van zetten.
Misschien ooit bij een tweede ronde, over een paar jaar, vallen nog meer boeken af, maar nu ben ik al erg rigoureus. Al blijven er minstens zoveel als de aantallen die wel weg gaan.
Gek, hoeveel ruimte in je hoofd ongemerkt werd ingenomen door de gestagneerde boekenbende, die ook nog eens verdere opruim in de weg stond en geliefde boeken wegstopte.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad erg streng, ik zou van een serie nooit delen wegdoen maar toch compleet bewaren, soms wil ik toch wel eens later nog nakijken.

    En van een paar schrijvers: Michener en Hand Martin ook niets, daar ben ik aan gehecht en heb veel moeite gedaan omx veel van te krijgen.
    Door verhuizing vorig jaar ook veel weggedaan, maar die nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je, om zo rigoreus te werk te gaan! Het schept ruimte in huis en hoofd. Je bent zo goed bezig; een voorbeeld voor menigeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij veel weggedaan en ongemerkt anderen weer blij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen