dinsdag 11 november 2014

Levenswielen

Diverse boeken (vanmorgen de eerste 25 uit de boekenkamer uitgewezen) die ik nu wegdeed waren spiritueel en ik zag op kaften diverse malen  het levenswiel voorbij komen.
4 Dozen vol weggevers werden net opgehaald door iemand die ik vroeger als kind al meemaakte en die nu in de zorg werkt op een dagbestedingsprojekt. Eén van haar clienten, die ik kende van zijn geweldige schilderijtjes, was mee omdat hij n.a.v. een FB conversatie onlangs, nieuwsgierig naar mij was.
De boeken over planten en dergelijken sluiten aan bij hun projekt , de anderen verkopen ze voor hetzelfde doel. Ik krijg een mooie basilicum plant uit eigen kas en de kunstenaar maakt eerstdaags een schilderijtje voor mij, omdat hij gestreeld was over mijn loftuitingen (gemeend!! hij heeft HET) over zijn werk.
Zo komen dingen weer samen en gaan de boeken naar goede doelen en krijg je ongevraagd weer dingen en leuke ontmoetingen terug.
Als dat niet de essentie van GEEFmaand is, weet ik het ook niet.
En dat dingen zo weer hun plaats krijgen is ook mooi.
Zin om te zingen!

2 opmerkingen:

  1. Leuke ontmoetingen als ruil voor de weggeefboeken... leuk! Fijn dat het je zo goed lukt om op te ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen