dinsdag 4 november 2014

Lekker bezig

Het opruimen gaat door, met , voor mij, grote stappen.
Vanmorgen was de hulp er en die heeft lekker mijn dikke dekbed op bed gelegd ipv het zomerdunnetje. Ook de nieuwe plaid ligt op de bank en er zijn door wandelbuum een paar lege kartonnen dozen gebracht, om me te helpen bij het opruimen, bovendien kent hij iemand die geregeld op rommelmarkten staat en de boeken wel graag wil hebben. Ook hijzelf nam een stapeltje mee, dus de doorstroming lijkt gegarandeerd.
Om mezelf te motiveren bestelde ik een boek (hihi, haha!!!!) De luxe van Genoeg, van de uitgeverij van Genoeg. Stoppen met boeken lezen zal ik nooit, waarschijnlijk, en af en toe mezelf verwennen met een mooi of praktisch boek is geen zonde; er is nu al plek genoeg beneden voor heel wat nieuwelingen, maar dat wil ik echt beperken.
Trouwens de teller staat nu op 200 boeken voor de weggeef , en voordat je je afvraagt hoe een bijstandsvrouw aan zoveel boeken komt; 80% is tweedehands aangeschaft of gekregen en de rest vaak tegen grote kortingen gekocht. Het geld dat daar aanbesteed is, heb ik voor mijn gevoel al lang uitgekregen met alle tijd en plezier die ik er aan had. De kroeg is een duurdere hobby!

Zal jullie er vanaf nu niet meer uitgebreid mee lastig vallen, wel af en toe de stand doorgeven. 
Dit Vlasje heeft ernstig last van Nabloei!!!

7 opmerkingen:

  1. Van lastig vallen is natuurlijk geen sprake, we raken geïnspireerd, ik tenminste wel. Heb het plan een minibieb op te richten. De boeken daarvoor liggen al klaar, het kastje is al bij de kringloop gekocht. Ruilen en doorgeven is zo leuk! Maar ja, dat hoef ik jou niet te vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb geen voortuin en woon aan route die kroeggangers ook v aak nemen, plantenbakken belanden te water, of worden gejat, dus minibiebje is geen id hier, bovendien zou ik wel een stuk of wat Billies moeten neerzetten om er plek voor te vinden. ......

      Verwijderen
  2. Haha, leuk...een boek gekocht om jezelf te motiveren :-D
    Maar moet kunnen toch? Je bent echt goed bezig.
    Ik ben ook gek op boeken hoor, als ik zou kopen wat ik allemaal interessant of leuk vind zou ons huis te klein zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, daarom leg ik mijzelf ernstige beperkingen op wbt het boeken in huis nemen voor de toekomst... al is dat geen makkelijk voornemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, je inspireert me dus val maar lastig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee, heerlijk, he! Ik ben vorig jaar aan de grote opruim geweest! Haha, wilde ook aan iedereen vertellen hoe goed dat voelt. Gewoon lekker vertellen, hoor! Het is echt kicken als al die niet meer nodige dingen je huis hebben verlaten.
    Hartstikke goed bezig, Vlas!
    Groetjes, Rinske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is er niet een ruilbieb in de buurt? Bij ons is een van de winkels een hoek ingericht met grote boekenkasten die gevuld zijn met de inhoud van diverse gevers.
    De bedoeling is dat iedereen die een boek meeneemt een boek van zich zelf weer terugzet.


    BeantwoordenVerwijderen