donderdag 6 november 2014

Jas en dozen

Gisteren eindelijk geslaagd voor een winterjas en wel bij c.eeenaa, waar ik bijna nooit slaag! Het is een parka geworden, lekker warm en gevoerd, met capuchon, dubbele sluiting en mouwmanchetten. Ruim, ik nam dan ook een grotere maat dan ik normaal voor kleding heb. Hij is van katoen en de kleur is legergroen. Ik had liever een sprankelender kleur gehad, maar deze winter is vrijwel alles zwart, grijs, taupe of beige en dit was al een kleurige jas daarmee vergeleken. Verder wel 100% mijn zin, want driekwart, dus bedekte bovenbenen tijdens het rijden. Ik kan er weer tegen. En met kleurige sjaals, dassen en mutsen ben ik toch weer mijn fleurige zelf.
Daarna werden de boeken opgehaald, die ik gewoon op FB van mijzelf en een paar weggeefgroepen had gezet. De vrouw die het kwam halen, had een grote trekkar bij zich en was lopend gekomen. Op mijn verzoek had ze een aantal lege dozen meegenomen, zodat ik verder kan met mijn boekenruimprojekt. Het bleek dat dit echtpaar, waarvan de man ernstig invalide werd, niet zover weg woont en en bij hun laatste verhuizing, de volledige kookboekenverzameling van 1000 stuks, was kwijtgeraakt. Ze handelen dus niet en zijn er gewoon zelf blij mee. Wel zo mooi!
Gisteren dus verder gegaan met een plankje medische boeken (alternatief) en alweer 25 stuks in een doos gedumpt. Vandaag kan ik deze boekenkast opnieuw inrichten en zo kunnen ook een deel van mijn tuin en kruidenboeken daar een plek krijgen. Jippie! Dan zal vanzelf wel mijn dagportie van weg te doen boeken weer worden gehaald (streven is 10 of meer, met tien als absoluut minimum voor heel erge off dagen).Ik heb expres de eisen aan mijzelf niet te hoog geschat, zodat het tot dusver elke dag meer is geworden tot zelfs 50 stuks op een dag. Dat motiveert extra!
Naast de boeken is vrijwel elke dag wel een laatje ofzo aan de beurt, als ik er toch in ben en bv even moet wachten tot water of wat anders aan de kook komt. Dat levert niet altijd wegdoespullen op, maar nog beter overzicht (ik werk veel met doosjes en/of ladeverdelers en/of mandjes) en toch regelmatig wat weggooiers. Ook gooi ik eindelijk kapotte apparaten en andere bewaarde zooi weg.
Over een jaar heb ik een ander huis! Ben best wel trots op mijzelf!




4 opmerkingen:

  1. Nou, je mag ook zeker wel trots zijn op jezelf, je hebt nogal wat gedaan inmiddels!
    Fijn dat je een jas naar je zin gevonden hebt .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleur is echt mijn ding, zeg maar!!!! om maar een paar van die afschuwelijke uitdrukkingen te gebruiken.

    Winterjassen zin zo vaak kleurloos vind ik ook. In de loop der jaren heb ik een aantal kleurige bij de kringloop kunnen kopen. Ik heb een gifroen en een rood kort jasje net over billen, en een knalrode op knielengte, draag ze graag. Ook een chique lange blauwe. Geen zwart,wel een bruine parka met capuchon en bontrand.

    Leuk dat je boeken zo goed terecht komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig! En dan ook nog zo, dat een ander er ook nog wat aan heeft! Geweldig, alle reden voor je trotse gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgend jaar om deze tijd woon jij heel modern minimalistisch.

    BeantwoordenVerwijderen