dinsdag 25 november 2014

Het een plekje geven

Incomplete uitdrukking is dat. Iets heeft automatisch een plek als het in je gedachtenn een rol speelt.
Ok het kan een te grote plek innemen of je drukt het naar een klein hoekje in de achtergrond, maar een plek is het.
Het gaat dus meer om de juiste plek, qua space en praktische nut.
Daar zijn we steeds mee bezig. Vanmorgen maakten weer stapels boeken  ruimte voor diegenen die er meer recht op hebben. Het schilderij hangt nu op een prachtige lichte plaats aan de muur en de in houd van de keukenplanken wordt ook herschikt. Meer plek voor de dingen die ik graag en veel gebruik.
En meteen wordt ruimte nieuw en anders benut, en krijgen dingen de plek die ze verdienen op dit moment  van mijn leven.
Heerlijk om zo je leven weer de vorm te geven die nu bij mij past.

1 opmerking:

  1. Haha, je bent verslaafd geraakt Vlas! Je zegt het weer helemaal goed, je leeft nu het leven, dat nu bij je past. Toen ik afscheid ging nemen van alle rommel, viel het me op, hoe netjes ik was. Kleurpotloden, kaarten, schaatsen, tenniskleren, dia's etc etc alles keurig gesorteerd. Hup, alles weg. Die tijd is allang voorbij!
    Idem in de keuken! Ik had een kast vol glazen! Huh? Ja echt! Nu heb ik er nog 4.
    Geniet van je opruimen, ik lees graag mee! Deja vu voor mij! En echt je leeft ineens heel licht!
    Rinske

    BeantwoordenVerwijderen