zaterdag 4 oktober 2014

Zon Zwijmel

Omdat het zo'n mooie zomer en nu herfst is, dit jaar, dacht ik aan deze song.
Cream is een zg supergroep, opgericht in 1966 door drummer Ginger Baker die Jack Bruce en Eric Clapton er bij haalde, Alledrie top musici die zichzelf  de crème de la crème vonden. Het was vanaf het begin een inslaand succes en dat is geen wonder met zoveel talent bij elkaar. Dat de band in 1968 al weer uit elkaar viel was dan ook mede te danken aan de superego's van de heren.  In 2005 was er nog een reunie met een paar optredens maar vooral de lastige Ginger Baker was te heetgebakerd om een goed medebandlid te kunnen zijn.
Gelukkig zijn er de albums nog die menigeen nog vaak zal draaien.

Cream - Sunshine Of Your Love

It's getting near dawn,
When lights close their tired eyes.
I'll soon be with you my love,
To give you my dawn surprise.
I'll be with you darling soon,
I'll be with you when the stars start falling.

I've been waiting so long
To be where I'm going
In the sunshine of your love.

I'm with you my love,
The light's shining through on you.
Yes, I'm with you my love,
It's the morning and just we two.
I'll stay with you darling now,
I'll stay with you till my seeds are dried up.

Chorus

Second Verse

I've been waiting so long
I've been waiting so long
I've been waiting so long
To be where I'm going
In the sunshine of your love.

8 opmerkingen:

  1. Doe mij maar een koffie zonder cream en zwijmel jij maar lekker verder. Rock is niet aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat het 1e deel betreft sluit ik me niet bij Marja, maar bij het 2e deel wel.

    Fijn weekend!@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ik heb genoten! Vreemd dat zo'n goed nummer niet eerder langsgekomen is.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n o, ja... die waren ook eens samen, maar ik kan er geen nummer van opnoemen. Lekkere muziek hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet echt mijn ding, maar wel hele goede zangers. Mijn eerste vriendje was gek op deze muziek. Ik moet altijd aan hem denken als zulke nummers voorbij komen. Geen goede herinneringen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ken ik wel jaaaa, met zo'n pa die alle riedeltjes uit die tijd op zijn electrische gitaar oefende kon dit ook niet missen natuurlijk....mijn moeder werd er wel eens gestoord van haha
    Maar wij kids vonden het reuze interessant natuurlijk ;)

    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Indrukwekkend stuk muziek! Een van hun beste nummers. Een groep die niet kon blijven bestaan door de botsingen van ego's, en vooral dat van Ginger Baker - hoe goed hij ook was.
    In mijn geheugen zwalkt ergens de herinnering aan een TV-duel tussen Art Blakey met een minimaal drumstelletje en Ginger Baker met de jaarproductie van een trommelfabriek om zich heen en Art Blakey won qua swing...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker nummer dit. Ik kende het wel, maar wist niet dat het de supergroep Cream was. Ik dacht eigenlijk altijd aan Jimi Hendrix als ik dat intro hoorde. Eigenlijk ken ik alleen Eric Clapton van deze crèmes americain ;-)

    BeantwoordenVerwijderen