maandag 27 oktober 2014

Vlasje moppert....... even

Vanmorgen de apotheek bezocht omdat voor de zoveelste keer de medicijnen die ik digitaal via de huisarts besteld had, niet gebracht werden. In mijn dossier bij de apotheek staat Altijd Bezorgen, maar dat gebeurt dus geregeld niet of niet op tijd.
Een paar jaar terug werd deze apotheek een M.ediq apotheek en sinds die tijd is de service ernstig verminderd. Ze houden nog maar een hele kleine voorraad aan dus, vaak duurt het nog extra dagen voor het artikel (wat ik en niet alleen ik al jaren gebruik) voorradig is, en de bezorgers worden niet goed begeleid waardoor insuline (dat koel wordt bewaard) niet opgemerkt wordt en diverse recepten vaak los van elkaar worden gebracht terwijl ze tegelijkertijd zijn aangevraagd. Het is symptomatisch voor de gezondheidszorg. Hoe groter en breder de instanties, hoe slechter er naar service en klantvriendelijkheid wordt gekeken en hoe minder persoonlijk toegespitst de behandeling wordt. Enfin voor de zovbeelste keer een hartig woordje met een dame daar gesproken, maar met weinig hoop op echte verbetering.
Maar als tegenwicht; het is heerlijk weer, zacht en nu ook zonnig. Door de grote bladverkleuring die doorzet is het een vreugd om buiten te zijn. De wintertijd is ingetreden en ś ochtends dus langer licht, dat is fijn voor mij. Ik ben meer ochtend- dan avondmens.
De herfst is een fijn jaargetijde. 


5 opmerkingen:

  1. Ha. bij julie dus ook al zo'n rot Mediq apotheek.Hier is dat ook dus 'n paar jaar geleden veranderd en ben er absoluut niet blij mee.
    Ik erger me groen en geel daar af en toe. Staan er b.v maar 2 of 3 klanten te wachten...6 assistentes achter rondlopend of zittend....en je moet dan echt idioot lang wachten meestal. Toevallig had ik het er vorige week over met m'n nicht die dezelfde ervaring heeft. We zeiden al dat we maar eens een klacht in moeten dienen. Maar ja, of dat gaat helpen weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben jij altijd in staat tot genieten maar de geschetste apotheektoestanden zijn natuurlijk onuitstaanbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook slechte ervaring met Mediq apotheek. Bestel mijn medicijnen altijd via internet en dan kan ik het 2 dagen later ophalen. Kom ik daar en zeggen ze we hebben geen mail ontvangen en dat terwijl ik een bevestigingsmail van ze had ontvangen. Inderdaad weinig personeel en lange wachttijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dichtstbijzijnde apotheek is ook een Mediq, en de service is net zo slecht.
    Ze hebben medicijnen vaak niet op voorraad, en daar hoor ik meer klanten over klagen.
    Het gaat soms om medicijnen die je wel meteen nodig hebt.
    Je moet ook altijd lang in de rij staan, terwijl er vaak zo'n zes tot acht meiden aanwezig zijn. Daarvan zit er dan maar één aan de balie. De rest zit een beetje te rommelen in laatjes en stickers te plakken. Ze kijken allemaal schaapachtig uit hun ogen en het gaat allemaal in een slakkengangetje. Het lijkt soms wel of die meiden onder de dope zitten (zouden ze daardoor niks op voorraad hebben???), want bij elke vraag van een klant kijken ze heel dromerig uit hun ogen en antwoorden ze meestal: 'Oh... eh... dat moet ik even bestellen.' Er hangt altijd een heel vreemde sfeer daar. Maar nu ik jouw verhaal hoor, begin ik te geloven dat dit exemplarisch is voor alle Mediq-apotheken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat grote glazen kantoor aan de A2 moet toch ergens van betaald worden dames??

    BeantwoordenVerwijderen