woensdag 15 oktober 2014

Todo

Lekker fris opgestaan. Bioboodschappen gehaald, allerlei kleinere opruimklusjes aan het doen.
Wat een rust vergeleken met gistermorgen. Waarom was die dame zo overdonderend voor mij? Normaal hou ik echt wel van een gezellige babbel, tussen de klussen door, maar dit keer viel het me rauw op de maag. Ze luisterde niet, liet me niet uitpraten, ook als ze zelf iets vroeg. Het waren eindeloze monologen en ze liet zich niet onderbreken. Ook toen ik opmerkte dat ze wel druk was, begon ze omstandig uit te leggen dat dat niet zo was en dat het allemaal haar manier was om dingen juist heel goed te doen. Tja tegen zo'n muur van eigendunk kun je niet op.
Inmiddels een goed gevuld to do lijstje gemaakt en lekker aan het afwerken en voldaan afstrepen.
Pompoensoep in de maak, wasje in de machine, etc. Tevreden in mijn eigen wereldje.
Straks een dikke brief schrijven aan mijn protegé, en verder met opruimen van knipsels. Dit zijn dagen die zich prettig ontrollen in een zachtaardig tempo en veel ruimte voor stilte en rust.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten