dinsdag 7 oktober 2014

Slaap

Meestal slaap ik vrij goed, maar soms heb ik moeite met in slaap vallen. Dan kan Melatonine goed werken. Ik nam het in om 12 uur en sliep prompt tot half negen, terwijl mijn hulp om kwart voor negen voor de deur staat. Dus snel in de benen, kleren etc, gevolg, ik blijf wat gaperig en heb moeite om op gang te komen. Niet zo erg hoor, de hulp kent me goed genoeg om me rustig te laten studderen en ik voel me niet opgejaagd, maar het is prettiger om heel rustig aan op te starten 's ochtends.
Dus heel rustig mijn ochtend opbouwen verder.
Ben nog steeds bezig met tablet 's bestanden in de cloud te zetten en wat kleine klusjes in huis tussendoor.
Het beloofde slechte weer zie ik er niet vanaf als ik naar buiten kijk en het zonnetje zie. Des te beter.
Gister o.a. lekker naar de bieb geweest en weer wat noodvoorraden aangevuld,
dat is ook iets wat me een goed gevoel geeft.  Eind van de week een feest omdat een goede vriend 65 wordt, gelukkig ook 's middags te bezoeken.
Mijn dagen vullen zich altijd wel snel.
En vannacht weer heerlijk snurken, hopelijk.

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij was het volle maan vannacht en dan slapen veel mensen slecht in. Ik hoor helaas ook bij die club. Maar het is wel mooi buiten 's nachts, de maan geeft zoveel licht. Daar ben ik, in onze landelijke omgeving, altijd weer verbaasd over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik slaap al een paar jaar zeer slecht maar de laatste maanden kom ik amper aan 3 u slaap per nacht. Het kleine beetje slaap dat me gegund is, verloopt dan nog niet eens aan één stuk door.... Ik slaap zeer moeilijk in, word heel vlug wakker en raak dan weer moeilijk in slaap. Overdag ben ik doodmoe en voel me leeg en uitgeput. ' s Avonds word ik rond een uur of 7 doodmoe en zit voortdurend te geeuwen maar eens ik in bed lig, verdwijnt de moeheid en word ik terug klaarwakker.
    Onlangs ben ik bij de huisarts geweest en die heeft bloed afgenomen. Aangezien alle bloedwaarden in orde waren, heeft hij me een kuur met melatonine voorgeschreven (circadin 2 mg). Volgens mijn arts zou de melatonine mijn slaapritme herstellen. Ik neem nu al 12 avonden na elkaar circadin in en het enige effect dat ik ervan voel, is dat ik 45 min na de inname slaperig word en effectief in slaap val. Positief dus maar na ongeveer anderhalf uur slaap word ik terug wakker en ben dan klaar wakker. De rest van de nacht zit slapen er dan niet meer in. In plaats van meer en beter te kunnen slapen met de melatonine, slaap ik nog minder of voordien.
    Melatonine is voor mijn in elk geval geen oplossing om mijn slaapprobleem op te lossen. Ik vind het zonde van het geld dat ik aan die medicatie heb uitgegeven : 17.40 euro voor 21 tabletjes. 't Zou me niet teveel geld zijn indien ik er positief effect van zou hebben maar aangezien ik nu nog minder slaap of voor ik de kuur circadin startte is het jammer van het uitgegeven geld.
    Ik gun iedereen een goede nachtrust maar ben stiekem jaloers op mensen die elke nacht een goede nachtrust hebben. Ik zou toch zo graag eens een paar uur na elkaar kunnen doorslapen..... liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf kocht ik timereleased melatonine van Vemedia, 40 stuks ongeveer dezelfde prijsklasse, en die geven dus eerst een stoot af voor het inslapen en de rest geleidelijk, ik slaap er prima op in en door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens de apotheker heeft die Circadin ook een verlengde werking waardoor doorslapen ook beter zou gaan maar dat lukt bij mij in elk geval niet. Welke dosering melatonine heeft die Vemedia ? Circadin is 2mg melatonine, concentratie melatonine in Vemedia is misschien hoger ?
      Is Vemedia op voorschrift verkrijgbaar bij de apotheker ? liesbet

      Verwijderen
    2. https://mega.co.nz/#!jdUy3bzC!ElD98ivwmnuc2OPx2fiCvsrXSpsbmtMcACleOkn_JRA

      Verwijderen