zaterdag 25 oktober 2014

Mooie stem zwijmel

Een van de medebandleden van de beginnende Soft Machine was Kevin Ayers. Hij deed maar vrij kort mee, want kon niet zo goed tegen lang toeren. Hij verdween naar warme eilanden om af en toe een tourtje te maken of een plaat op te nemen. Ik zag hem met zijn band The Whole World ooit in Paradiso. De man met de warme en zware stem bleek een tengere blonde knul, die even mooi zong als ik hem van de platen kende.
Kevin overleed in 2013, 68 jaar oud.
Deze oerhippie heeft een aantal geweldige albums gemaakt die ik nog vaak beluister.


Kevin Ayers – Lady Rachael Lyrics

She climbs up the stairs by the light of a candle
Then the door with no handle is closing behind her again
She places the light on a chair by the window
Says a prayer while the wind blows
And then in her bed clothes she hides
Now she's safe from the darkness
She's safe from its clutch
Now nothing can harm her
At least not very much
What will you dream of tonight Lady Rachel?
What will you dream of tonight?
Who will you dream of tonight Lady Rachel?
Who will you dream of tonight?
She climbs up a hill and is handed a parcel
Then she unwraps the parcel
And discovers a castle inside
The draw bridge is open
And a voice from the water
Says Welcome my daughter'
"Weve all been expecting you to come"
She climbs up the stairs with the light of a candle
Then the door with no handle is closing behind her again
Now she's safe from the darkness
She's safe from it's clutch
Now nothing can harm her
At least not very much
What will you dream of tonight Lady Rachel?
What will you dream of tonight?
Who will you dream of tonight Lady Rachel?
What will you dream of tonight?
Who will you dream of tonight Lady Rachel?
What will you dream of tonight?

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stem. Dit zijn van die stemmen waar je verliefd op kunt worden, zeker nu jij verklapt hebt dat het een jonge blonde knul was. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn stem is aangenaam, maar de begeleidende muziek is niet bepaald rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie is die Lady Rachel toch? Mooie stem inderdaad Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En weer hoor ik een voorloper van de muziekstroming die ik in de jaren 80 erg kon waarderen. Dat ik daar nu pas achter kom zeg
    Wij hadden in die tijd gesmuld van jouw platencollectie denk ik zomaar :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij weer geheel onbekend ,Een lekker nummer om te luisteren en ja hij heeft zeker een heel prettige stem !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een onbekend iemand voor mij, maar fijn dat je het plaatste... en ja de stem is inderdaad erg mooi maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat die stem bij een ander nummer veel beter uit de verf gekomen zou zijn.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor mij onbekend, daarom niet minder mooi.
    Bijzondere stem.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow... wat mooi... ik zie inderdaad ook niets tengers blonds voor me. Prachtige stem. Prachtige muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onmiddelijke herkenning van de naam Kevin Ayers, maar waarvan ook alweer? Even gezocht, en op http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Ayers staan een heleboel antwoorden!
    Met welke grootheid heeft hij NIET samengespeeld?
    Dit nummer was voor mij onbekend, maar ik heb hem ook niet zo specifiek gevolgd.
    Geen 13 in een dozijn-nummer. Mag je wel experimenteel noemen, lekker apart, beetje Alice in Nightmareland...?

    BeantwoordenVerwijderen