maandag 6 oktober 2014

Makkie

De opruimuitdaging is een makkie tot dusver. Eigenlijk alle opdrachten tot dusver,  ook die van vandaag; Ondergoed en sokken, zijn de afgelopen maanden al door mij gedaan. Maar ik heb inmiddels wel een aantal over de datum items uit de voorraadkast verwijderd en zet hier en daar wat puntjes op de i. Er staat al een tasje klaar voor de kringloop. Af en toe een laatje onder de loep nemen, of een bakje/doosje of zo, werpt toch vruchten af.
De herfst komt deze week qua weer ook wel op bezoek, niks erg, lekkere kachel (ja ik stook nog een ouderwetse gaskachel en heb geen cv) voldoende truien, vesten, fleecejes op voorraad. Heeft echt wel wat, lekker op de bank kruipen met een warm dekje en lezen.
Vandaag verder met de digi-opruim. De bestanden van de laptop en tablet ziften en in bewaarbare bestanden opdelen die naar stickie of cloud mogen. 
Ja het wordt nog wat met me....
In tussen zijn de ingewanden weer bekeerd tot het zuivere eten en reageren tot nu toe braaf. Paleo, glutenvrij, maar wel wat (geiten-)zuivel, eieren en nachtschades en af en toe wat peulvruchten, daar doe ik het goed op. Chocola beperk ik tot af en toe en ook dat werkt.
Wel gebruik ik ook gelatinepoeder, want opeens begon mijn heup mij te pijnigen, en het lijkt al te helpen (samen met wat lijnzaadolie en wat zaden als goede vetbron).
Tja, saai blogje, want alles zijn gangetje en moi zeer tevree.
Maar zo saai mag het van mij wel blijven hoor.


4 opmerkingen:

  1. Als je lijf zich er goed bij voelt, dan is dat pure winst. Herkenbaar. Ik probeer transvetten te vermijden, bak weinig, eet veel vers en probeer suiker en zout in te tomen. De laatste tijd reageren mijn botten daar goed op. En zo'n dag zonder reumatische pijnen is echt een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw blogjes kunnen me niet saai genoeg zijn :) Zonder gluten en suiker voel ik me ook stukken prettiger. Zuiver eten staat steeds hoger genoteerd bij mij en ik leer van jou, weet je dat wel?l

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk al dat opruimen .Vandaag hier even flink de ''bezem'' door alle kleding gehaald .Pff wat heeft een mens veel zinloze spullen in huis en nu 4 grote lege koffers ..Eigenlijk verdiep ik me niet echt heel erg in voeding ,ja ik ben voorzichtig met zout voor de bloeddruk en probeer regelmatig ''gezond'' te koken .Maar hoe gezond is wat ik uit de supermarkt haal?? Ik vraag me weleens af of mijn botjes en gewrichten minder pijnlijk zouden kunnen worden door daar mee bezig te gaan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij hebben de kledingkast ook alweer onder handen genomen. Best moeilijk hoor. Ik kan het maar met moeite lislaten. Spijt van alle kleding die ik ooit wegdeed en nu weer aan had willen hebben. Maar jaaaaa zo gaat dat.
    De kast vaart er wel bij :)

    BeantwoordenVerwijderen