donderdag 9 oktober 2014

Knus GENIETEN

De kneuterige knusheid in huis begint vorm te krijgen. De dekentjes voor het grijpen, de kachel aan, soep in wording. Het hoort er allemaal bij voor mij. Ik ken geen weerdip, ik ben blij met de seizoenen, altijd afwisseling en verrassing, en de diversiteit. There 's a time for everything dichtte Pete Seegers al.
Gisteren een reaktie waar ik om lachen moest; Bah alweer genieten, schreef ene Anne, en verwijderde deze hartekreet ook weer. Nou je mag hoor, denk maar niet dat ik altijd en eeuwig in de genietmodus sta. Ook ik heb pijntjes, vind dingen of mensen vervelend en heb wel eens andere plannen dan de mogelijkheden toestaan.
Van de week in de stad zei ik hartgrondig BAH toen er een oliebollenkraam bleek te staan wier walm mij onverwacht de neusgaten indrong. Smerig die combo van vet en zoet.
Maar zulke momenten zijn kort en ik wens er geen energie in te stoppen.Als je even verder rijdt is die kwalijke geur ook alweer foetsie.  Ik moet vaak al snel om mijzelf lachen en besef hoe goed het leven verder is.
Het leven überhaupt, want zo vanzelfsprekend kan ik het nooit meer zien en ervaren.
Dat dit tot genieten leidt, blijkt maar weer keer op keer. IK MOET niet genieten, ik doe het, vanzelf en dat is een fijne manier om je dagen te leven.
Maar als jij opknapt van een partijtje boosheid, ergernis of zelfmedelijden, vooral doen, hoor!

9 opmerkingen:

  1. Lekker blijven genieten en ik geniet met je mee! Al sta ik bijna tot mijn enkels in het water van de lekkage, heeft mijn droogtrommel het begeven en ligt er een enorme berg kleddernat wasgoed die ik denk ik maar naar buiten miep...
    Van boosheid, ergernis of zelfmedelijden word je maar 1 ding; zuuuuur... En dat zijn wij dan weer net niet, Vlasje...
    Lieve groetjes van mij, ook aan alle zure azijnpissers...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het juist heerlijk jouw geniet blogjes ,beter dan dat gemekker over de Herfst die te koud te donker en te nat is !!.Ook ik geniet van dit seizoen !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een enige reactie van jou, dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ik snap best dat mijn blogjes soms saai zijn en dat mijn blije mutsengedoe soms ergernis opwekken kan. Toch ben ik echt zo en schoot in de lach om jouw kreet.

      Verwijderen
    2. Haha, hulde voor je gevoel voor humor, Vlasje.
      Ik heb ook wel eens kritiek gekregen op dat blije gemuts van Fluitekruid met haar leuke, groene leventje. En eerlijk gezegd kon ik me dat toen ook helemaal voorstellen. Maar ja, ik ben nou eenmaal zo. Overigens hou ik af en toe ook best van azijnpissen, maar niet te lang.

      Verwijderen
  4. Ik kan anders best genieten van een flink robbertje chagrijnen en mekkeren hoor. Lucht zo lekker op :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Als het echt voor je werkt is dat ook prima, toch?

      Verwijderen
  5. Wat mooi,dat jouw reaktie op de reactie de reagerende plezier doet. Dubbel genieten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees je blog juist zo graag omdat je nooit zeurt. Haha, die oliebollenkraam is ook weer zo grappig! Rijd ik ff door, heb ik er geen last meer van! Super gevonden!
    Never nooit stoppen, hoor!
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen