woensdag 29 oktober 2014

Different Every Time

O wat een vreugde, er is een biografie verschenen van mijn grote idool (slecht woord, ik bewonder de man mateloos en hou van hem, zijn muziek en zijn stem, maar zet niemand op een troon) Robert Wyatt. Het heet Different Every Time, een regel uit een van zijn mooie songs over zijn vrouw Alfie, maar ook een goede titel  in verband met zijn multicoloured stem en muziek.
Het is in het Engels verschenen en ik ben bang dat het niet in het Nederlands vertaald zal worden gezien het geringe aantal mensen dat zijn naam kent, maar onder de kring van liefhebberts en muziekkennerts wordt dit boek met gejuich ingehaald. Ik ben er erg blij mee. Ik heb het gekocht van de extra centjes die hier binnenkwamen uit energieteruggave en declaraties die uitbetaald werden, bovendien komt er nog meer geld aan vanuit het CAK (eenmalige jaaruitkering tbv Chronisch Zieken) en een tegemoetkoming minima van de Gemeente. Ik heb ook een nieuw plaid voor de bank en een winterjack besteld die ik vandaag verwacht.  Er komt nog een boek aan over Darmen en dan is het wel even mooi geweest met geld uitgeven..... denk ik(sprak zei deugdzaam, maar met een ondeugend lachje).
Maar ik ben dus een gezegend mens!

4 opmerkingen:

  1. Geniet van je boek. Nu en al die keren,dat je er in kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boekje van Giulia Enders? Ben het net aan het lezen. Leuk, een beetje rommelig en de hak op de tak, maar wel leuke informatie!

    BeantwoordenVerwijderen