donderdag 16 oktober 2014

centjes

Geld is geen groot issue voor mij, niet echt heel belangrijk, maar wel nodig in deze maatschappij. Ik leef van alleen een AOW-uitkering, en voor mij is dat echt voldoende. Toch zijn er momenten dat je iets meer wel kunt verwelkomen. Af en toe moeten er kledingstukken vernieuwd, lingerie (lees ordinaire onderbroeken) gekocht of gaat het hart uit naar boeken...... Nou gaat mijn hart altijd uit naar boeken, maar ja, dat is een probleem dat ik meestal wel in de hand hou. Ok ik kocht laatst voor 6 euri 3 vrijwel nieuwe boeken op een rommelmarkt en ik koop nog al eens voedingsboeken of spirituele werkjes, maar de rest haal ik wel uit de bieb hoor.
Deze week stroomt het geld wel naar me toe. Ik bespaar een hele maand vastrecht op gas/elektra door teruggave en ik spaarde een aantal rekeningen op die nog gedeclareerd dienden te worden bij het ziekenfonds. Joepie! Das lekker!
Ik kan mijn eigen sint en verjaardagskadoos weer kopen! Ik vier deze feesten niet echt en vind dat een mooie gelegenheid om mezelf te verwennen, Nu prakkedenken wat er gekocht gaat worden....
Met de Pietendiskussie doe ik niet mee, wat een non-issue is dat in deze wereld van Ebola en IS. En zwart of multicolour, het blijft een kinderfeest waarmee nu opeens alle volwassenen zich bemoeien. Nee, van jou pakken we niks af en van kinderen ook niet. Een kind dat in Sint gelooft , heeft echt geen moeite met anders-Pieten. En wij hebben toch nog Mick Jagger en Paul McCartney, das meer onze jeugd.....

7 opmerkingen:

  1. Geniet al van de voorpret van het bedenken welk sinterklaas en/of verjaardagskado je jezelf wilt gaan schenken. Leuk, zo'n extra geld bedrag. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke kijk heb je toch op het leven! Geniet van het extra bedrag(je).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die (zwarte)pietendiscussie wordt ik ook zo moe van, in de dwdd zeiden ze het laatst mooier, maar het meest vermoeiende is het gebrek aan wederzijds begrip. Tradities veranderen altijd bewust of onbewust (dus dat kan ook best bewust worden ingezet) maar nooit over één-nacht-ijs. Dus eis dat dan ook niet. Stop met die slachtofferrol (best jammer dat sommige mensen er aanstoot aan nemen maar kom op zeg het is niet een jaarlijks feest om de slavernij te verheerlijken, dan heb je de kern van de zaak toch echt wel even gemist) en met de hakken-in-het-zand vasthouden aan wat is. Laten we alsjeblieft als volwassenen dit feest leuk houden voor kinderen. Ik vind die hele metamorfose van de pieten een goed idee, gewoon elk jaar een klein (bijna niet merkbaar) stapje aanpassen. Zo hebben we over 5 of 10 jaar hele andere pieten, elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar tenslotte.

    Aahh..boeken ik kan er ook geen genoeg van krijgen (vooral dwarsliggers maar die vind je tweedehands niet veel), helaas heb ik er niet zo vaak tijd voor als ik zou willen. Maar vooral met dit weer, heerlijk met een boek en thee even een uurtje op de bank!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is altijd fijn hè als je ineens een spaarpotje hebt. geniet maar van de voorpret!!! Die vind ik meestal nog het allerleukste ;)
    Ja ik ben dus ook dol op boeken. De kringloop heeft ook nog wel eens mooierts er tussen zitten. Ga ik altijd even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, inderdaad, een non-issue is het. Het valt me op dat mensen die zich nooit ergens maatschappelijk bij betrokken voelen (lees: die het normaal gesproken aan hun reet zal roesten watvoor onrechtvaardigs er ook maar in de wereld gebeurt), om zo'n onbenullig onderwerp als dit ineens op hun achterste benen staan. Echt genant.

    Heel verstandig om daar niet aan mee te doen en lekker te genieten van je meevaller!

    BeantwoordenVerwijderen