maandag 8 september 2014

Zwelgje

Prachtig weer, scoot in orde, hup rijen met die hap.
Dijk, Grafelijksduinen, Donkere Duinen, Mariendal, Duinen, en weer terug vanaf strandslag Falga, via Huisduinen en het poldertje. Uren weg geweest, veel bramen en rozebottels gesnaaid. Wandelbuum tegengekomen, Parasolzwammen geoogst (maar twee mooie, er stond zat, maar meesten al op of over hoogtepunt heen, weinig jonkies) en nu thuis voor uitzakmoment en thee.
Dus gezwelgd in mooiheid en lekkerheid en frisse lucht en zon. Even goed getankd, dus.
Wat een geluksvogels zijn we hier toch met zoveel natuur om de hoek. 

5 opmerkingen:

  1. Praktisch vraagje: wat doe jij met de rozebottels? Jam of sier?
    Heerlijk woord dat 'zwelgje' geeft prachtig je gemoedstoestand weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo te kunnen en mogen genieten van de mooie natuur en dan bramen en rozenbottels genoeg in de omgeving zo te lezen !! Zelf ook ff een klein fietstochtje gemaakt .Genieten he deze tijd en het mooie weer !! Lekker muziekje ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet ze rauw(gewoon rondom afkluiven, zonder de oitjes te raken). Vroeger heb ik wel jam gemaakt, maar is me nu teveel werk (vooral ontpitten).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt inderdaad veel natuur binnen scootbereik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De natuur is daar inderdaad mooi. Weet ik nog van toen ik vaak in Callantsoog kwam. Helaas, die tijd is voorbij. Maar de herinnering blijft.

    BeantwoordenVerwijderen