donderdag 18 september 2014

Stappen

Nu de wandelbuum me helpt met het tuinen schiet het echt op. Gisteren had ik al het hokkie ontdaan van bakken die afgewerkte potaarde en verwelkt of uitgebloeid spul herbergten. Hij heeft een begin gemaakt met het pad fatsoeneren. Het was natuurlijk zalig in de tuin en het is zeker geen straf om er bezig te zijn, nog afgezien van het feit dat ik het heerlijk vind om te tuinrommelen. Voorzien van assistentie heb ik niet zo snel de neiging om maar door te gaan om een hoekje/  klusje  maar af te krijgen. Als ik de handdoek in de ring gooi, leegt hij de emmers vol onkruid en snoeitakken en kan ik voorkomen dat ik in het rood kom.
Sprak gisteren een achterbuurman die een enorme tuin heeft, die altijd vol met bouwafval en materialen lag, en die nu ook bezig is deze op te knappen,. Hij blijkt eveneens een redelijk anarchistische niet-materialistische levensstijl aan te hangen en dat is natuurlijk altijd lekker, met zo iemand van gedachten wisselen. Kon hem nog wat tips geven ook. Leuk, hier wordt het nog een gemeenschap van buiten-de-lijntjes-kleurende mensen.
Vandaag ga ik de  overgehouden  sierbolletjes  in het kale tuindeel planten en verder met pad en dovenetelverwijderen.  Wat een(tuin-)vreugd!!!

4 opmerkingen:

  1. Geniet ervan. Het is prachtig nazomer weer om lekker buiten (bezig) te zijn. Doe ik ook. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAt heerlijk voor je,dat je hier de energie weer voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk zeg... en wat een goed weer hebben jullie erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen dat je zo lekker aanrommelt....het is wel volop genieten he?!
    Dikke knuf :-)

    BeantwoordenVerwijderen