vrijdag 26 september 2014

Plotsklaps

Opeens is het al vrijdag. Weekend voor de deur en niets speciaals op de agenda. Heerlijk. Deze week meer dan genoeg prikkels gehad, nu even afbouwen.
Een beetje aanprutsen in huis en eventueel tuin.
Heb vanmorgen mijn badkamer uitgebreid bezocht in het kader van de frisse mens en dat doet deugd. Meestal was ik me bij de kraan en twee maal per week een uitgebreid bad. Meer zou mijn gevoelige huidje niet verdragen en het blijft zo een traktatie.
Deze maand deed ik, halfbakken, mee aan 30 dagen fit, maar dat bracht zo weinig nieuwe input, dat ik niet  het gevoel heb er echt mee opgeschoten te zijn. De darmen zijn geregeld nog in opstand en dat is niet wat ik wil. Vraag me in alle ernst af wat ik nog meer kan doen en zal eens wat theorieën over guthealing bekijken.
Verder zou ik wat spullen per dag wegdoen, dat is aardig gelukt, maar kan beter, dus een aandachtspunt voor oktober.
Verder doe ik niet echt aan goede voornemens want het gaat voor mij meer over balans en rust dan over grote veranderingen. Ik ben best tevreden met het leven nu, en dat is het allerbelangrijkst.
De herfst is een fijn seizoen en dat wil ik bovenal ten volle proberen te beleven. Af en toe een tochtje, lekker sfeer bouwen in huis en hart.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Vlasje, heb je wel eens gehoord van AIP (auto immuun protocol). Dat is paleo maar dan nog een stukje strenger en is bij uitstek geschikt om bijvoorbeeld darmproblemen op te lossen. Je schrapt dan naast de gewone dingen ook nachtschade en eieren en nog wat zaken. Zo ontdekken bijv veel mensen dat ze niet tegen nachtschade kunnen.Het is maar een tip. Ik overweeg het in het voorjaar te gaan doen, ik wil nu meer tijd nemen voor het gewone paleo en kijken wat er gebeurt, want ik blijf nog steeds opknappen, alleen de darmen blijven rommelen, soms weken niet en dan ineens weer wel.
    Als je het interessant vindt mail me dan even want ik heb info er over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik weet ervan net als Fodmap (ofzo) en daar wil ik juist eens goed naar kijken.

      Verwijderen