woensdag 3 september 2014

omhoog

We zijn een mooie week ingegaan bij de start van september. Is wel fijn na alle nattigheid in augustus.
Ik was en ruim op, en vermaak me prima, met af en toe een (nog niet zo heftige )rit. Voel me al een stukje prettiger in lijf en geest, want ik kan weer relativeren en mijn eigen stilte opzoeken.
In oktober ga ik de opruimuitdaging aan met minimaal 2 stuks weg per dag . en om er in te komen doe ik nu al een aanloop met 1 stuks per dag. Lijkt weinig maaar het gaat er om in de routine te komen en 1 stuks loopt  als je bezig bent vrijwel altijd op tot een stapeltje. Gisteren ruimde ik mijn gebruiks cd's op, en ja er zat van alles tussen van overleden apparaten, hup foetsie.
Met de 30-dagen-fit is het meer een aanscherping. Deze week staat in het teken van suiker, dat is iets dat ik al jaren niet gebruik, maar ja in het dierbare stukje chocola (min 70%) zit nog wel wat, dus even op halt.  Leuk om eens echt te letten op je voeding en de rommel in huis. Zo wordt het in overzichtelijke brokjes gehakt en dat noodt misschien uit tot permanent gedrag.

6 opmerkingen:

  1. Altijd goed om weer wat puntje op de i te zetten. IK laat ook weer even de pure chocola staan. Want ik kom toch altijd weer op een glijdende schaal terecht. Over schaal gesproken, val jij nu nog steeds af met je andere eetpatroon? Je schrijft er niet meer zo vaak over, was even benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En cacao-nibs?Dat is alleen maar chocolade.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die heb ik toevallig net gekocht Izerina, ik kreeg van iemand een lekker recept met cacaonibs en dadels gestuurd. Ga ik dit weekend uitproberen, ben benieuwd.

      Verwijderen
  3. Van de -14 kilo is -10 over en nu lijkt dat weer stabiel tot een neiging om nog wat te xakken, Martine.
    Cacao(raw) kan natuurlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overal lees je dat het 28 dagen duurt voordat iets een routine is geworden. En je dit blijvend in je leefpatroon hebt ingepast. Dus wie weet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zelf ook aan het opruimen. Het is fijn als gaandeweg alles weer netjes opgeruimd en geordend is (bv kapotte mobieltjes heb ik eindelijk eens weg gegooid). Krijg er goede zin van en ruimte in huis en hoofd. Marja

    BeantwoordenVerwijderen