dinsdag 30 september 2014

Lijstjes

Ben ik een grote fan van, lijstjes. Overzicht en wat je opschrijft hoeft niet meer in je hoofd bewaard te worden, bovendien wat is er fijner dan afvinken!
De laatste dagen lukt het me zomaar mijn lijstje steeds netjes af werken en dat is bevredigend!
Gister dus lekker de koelkast verschoond (deze heeft altijd wat water onderin staan en dat gaat  wat rieken, maar er zijn nog geen luiers voor), was afgehaald en veel in de tuin gedaan. Ook al veel foto's digitaal gerubriceerd. Dat zijn er veel waaronder diverse dubbele. Maar eerst in grote rubrieken gelabeld en echte rotzooi weggekieperd. Als dat klaar is, kan ik per rubriek verder uitsorteren. Stukje bij beetje komt daar dan ook weer overzicht.
Vandaag kwam mijn hulp en is de bank beneden van nieuwe foulards en kussendekjes voorzien. Ook weer prettig zo voor de seizoensverandering. De meeste vuile zitten al in de wasmachine  en dan naar boven om te bewaren voor een voorjaarsverschoning.
Yes! En de soep die ik gisteren fabriekte (een soort pureesoep van vele groenten en wat rode linzen) was heerlijk en kan voor verder gebruik wat opgeleukt worden met andere toevoegingen.
Ik ben dus heftig in mijn sas!! Een mens kan soms al zielsgelukkig zijn met kleine dingen.

5 opmerkingen:

  1. Ja, lijstjes!
    En dat heb ik ook altijd, met dat water in de koelkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef jij ook zo'n voldane streep op je lijstje bij datgene,wat je deed?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/water-koelkast-diepvries-normaal-vertellen.91023, of ff een heel sterk bakje koffie in de koelkast zetten voor één nacht , en de geur verdwijnt, echt waar, heb het zelf gedaan. Succes.
    Groetjes, siek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb gaatje al vaak doorgestoken. Koffie drink ik niet en heb ik niet in huis. Koelkast heeft brand + 2 verhuizingen meegemaakt, zal een beetje op zijn laatste benen lopen.....

      Verwijderen