dinsdag 9 september 2014

Joeperdepoep

Gister kwam wandelbuum die , Linux-adept als hij is, niet kon accepteren dat mijn desktop  met Ubuntu nog steeds niet aan de praat was. Hij had zich ingelezen op fora en dacht de oplossing te kunnen geven, maar wat hij probeerde, had ik, vergeefs vrijwel allemaal al geprobeerd,en  bij hem was het resultaat niet beter. Ik zei dat het volgens mij nog maar 1 uitweg gaf, alles van de HD eraf en een schone nieuwe installatie vanaf een goede cd. De cd-s die ik had deden dat niet, maar hij heeft een echte, thuis, dus uiteindelijk haalde hij die op, en zie het wonder voltrok zich.
Er werd geïnstalleerd en daarin komt de vraag voor of je andere en oudere installaties wilt weghalen en met een schone schijf herinstalleren, waarop we eensgezind JA riepen en ja hoor, Hij staat weer en doet het. Alles werkt in een flits zo snel en ik ben dolblij. Er gaat voor mij niks boven de desktop voor het uitgebreidere werk, van schrijven en proberen en downloaden en nog zo wat.
Nu alles er weer opzetten qua programma's en weer fine-tunen naar mijn eigen voorkeuren en ik kan op een beter en sneller systeem verder. Het is dezelfde uitgave van Ubuntu, maar kennelijk was de zelfgebrande installatiekopie die ik had niet zo tof, afterall. Nu is het zoals ik wil. HOI HOI, vlag uit na 4 weken gedoe!

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo'n behulpzame (en handige) buurman hebt. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk gevoel inderdaad; als alles weer werkt zoals jij het wil. Veel PC-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leve buum en leve jezelf. Fijn dat het in orde is.
    Plato is er ook weer. De blogdeur staat helemaal open.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn,dat het gelukt is. Wat heb jij een geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het gelukt is! Heerlijk zeg :) Niets zo vervelend als dingen die niet werken (zoals je wilt).

    BeantwoordenVerwijderen