vrijdag 19 september 2014

In werkelijkheid

En toen was ik de stad in geweest gisteren, voor wat kleine boodschapjes, en deed een afwas en was meteen geheel leeggelopen qua energie. Dus geen bolletjes geplant of andere tuinwerkjes, maar in een stoel gehangen. Tja soms gaat dat zo, jammer genoeg, maar ik heb geleerd naar mijn lichaam te luisteren in plaats van er tegen te vechten en kan steeds beter accepteren dat dingen niet gaan zoals gepland of gewenst. Buum had ook een off-day en kwam wel langs maar sloot zich aan bij de inactiviteit.
 Ook goed.
Nu nog mooi weer en ik zal eens kijken of vandaag het doe-niveau wat omhoog kan.
Ik denk dan altijd; alles mag, niks moet (bijna dan). Dat geeft meteen een hoop ruimte. Ook vereenzelfig ik mij niet met de moeheid, maar denk : er is moeheid in het lijf. Dat geeft ook ruimte, want wat afstand. Allemaal dingen die voorkomen uit Mindfulness en Non-dualisme en die me erg helpen om prettiger te leven ook als het niet allemaal loopt zoals je mind had bedacht. 

5 opmerkingen:

  1. Goed,dat je,wat je leest ook echt in praktijk kunt brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter niets doen dan met veel moeite tot niets komen... geniet er nog even van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel een goeie: constateren dat er moeheid in je lijf is, in plaats van zeggen: 'Ik ben zo moe.' Die ga ik ook uitproberen...(Ik geloof dat Hammertime nu toch wel begonnen is, slaap al de hele week ontzettend veel, kan me moeilijk ergens toe zetten. Het is lastig om te accepteren dat je niet meer kan wat je eerst wel kon, maar daar weet jij alles van)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, en die Man met de Hamer komt bijna altijd bij chemo, gewoon laten gebeuren in de wetenschap dat je over een x-aantal weken klaar bent en mag opknappen (bij mij ging er meteen een operatie achteraan dus kan het slecht beoordelen, maar ik vond het snel opknappen). Sterkte, joh, laatste loodjes.......

      Verwijderen