woensdag 17 september 2014

Hendrik-Jan

Gister stond wandelbuum voor de deur en meldde zich als Hendrik-Jan de Tuinman! Een man van zijn woord! Hem eerst een rondleiding gegeven en wat verteld over mijn tuin en wat de bedoeling was. We begonnen met een stukje tuin in het midden te egaliseren. Dat is vroeger en vijvertje gewest, dat lek werd en dat ik opvulde met potaarde en andere rommel. Inmiddels was het eem aardige heuvel geworden met takken (snoeiende andere buum) en rommel. Het grove spul eruit geharkt en geraapt en nu is er een prachtig stuk vruchtbare tuingrond onder vandaan gekomen. Er kunnen nog wat uitgebloeide bakken grond in gestort worden en ik denk dat het zichzelf wel grotendeels gaat vullen met wild heemgespuis. Ik verwijderde al wat paarse dovenetel, die de tuin teveel heeft overgenomen en ik denk dat er wat bolletjes die ooit de kamer bloeiend sierden in neergezet kunnen worden.
De uitgerangeerde bakken uit het kasje kunnen vandaag ws geleegd en dat is dan zo winterklaar. De grootste klus is de betegeling ( het pad, dus)in de tuin weer vrijmaken van jungleovergroei. Maar omdat hij zowel als ik niet al te lang aan het werk kunnen, is dat een kwestie van elke dag een beetje. En met zijn tweetjes werkt het heel wat sneller en handiger.
Voor diegenen die teveel naar Boer zoekt Vrouw en dergelijken kijken; NEE, geen romance tussen wandel/pc/tuin-buum en mij, maar wel vriendschap geboren uit gedeelde interesses en levenservaringen. Hij is een eenling en ik ook, dus dat verdraagt elkaar goed en hij is respectvol naar mij toe, wat betreft mijn levensideëen en dat is ook wederzijds.Hij heeft geen tuin en is wel geinteresseerd, ik heb en tuin, ervaring maar gebrek aan energie. Dat is een leuke aanvulling voor zowel hem als mij.

14 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven stukje, fijn dat jullie zo'n goede vriendschap hebben, is veel waard. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunnen jullie niet gezamenlijk wat groenten kweken in jouw tuin met zijn werk en dan delen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook precies het idee. Maar eerst alles winterklaar en dan volgende voorjaar verder kijken.

      Verwijderen
  3. Een goede buur en vriend in een persoon ;-)
    Tip: ik koop azijn in 10 liter jerrycan en besproei daar het onkruid tussen de tegels mee! Kan geen kwaad voor het mileu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet voor het milieu als geheel, maar wel voor je tuingrond, spelt uit en verzuurt de handel. Zout is ook zoiets, verzilt je grond naast de paden en op een gegeven moment groeit er bijna niks meer (behalve lamsoor).

      Verwijderen
    2. Wij doen dit al jaren en alles groeit hier zoals altijd dus dat vakt erg mee!

      Verwijderen
  4. Iedereen heeft behoefte aan een Hendrik-Jan de Tuinman-man. Geniet er lekker van. Heeft hij ook een website?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je een maatje hebt gevonden, en heerlijk dat je elkaar ook zo goed met rust kunt laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had toch even een hele foute Lucky tv parodie van BZV met jou en de tuin man in de hoofdrollen, voor me. :p

    Maar fijn hoor zo'n buum.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, lady Chatterley in een scoot, met paarse dovenetel kransjes in haar aanvliegharen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou er een heel leuk verhaal bij kunnen bedenken XD

      Verwijderen