vrijdag 12 september 2014

Good day

Mooi weer, minder wind. Lekker geslapen, heerlijk gebadderd, het kan niet mooier. O ja, wel dus, vanmiddag ontmoet ik een medeblogster, waarmee een virtuele vriendschap ontstond. Spannend, maar ws heel vertrouwd.
Mijn desktop met Ubuntu loopt als een zonnetje en mijn tablet is na een grondige herziening ook weer in topvorm. De katten zijn gezond en tierig en vrijerig, wat wil een mens nog meer?
Ik lees "Mindfulness voor Dummies"en dat biedt in klare taal een handleiding voor wat ik al langer toepas in mijn leven en wat steeds beter werkt ook. Het boek zegt het mooi, acceptatie brengt vrede. Niet dat je je overal bij neer moet leggen en alles maar laten gaan, maar de geestelijke staat waarin je de zaken tegemoet treedt is belangrijk. Accepteren dat NU de situatie zo is, en pas daarna kijken wat je wilt en kunt veranderen en ook accepteren dat het leven verdriet, pijn, moeheid, en teleurstellingen geeft.  Als je dat kunt, ben je beter in staat om binnen de mogelijkheden dingen te veranderen of er anders tegen aan te kijken.
Vroeger was ik hels geweest over zo'n bokkende Ubuntu, nu besef ik dat ik me ook met tablet en laptop kan redden en dat ik erg veel kan leren van zo'n crash. En dat heb ik ook. Nu alles weer, beter dan ooit, draait, geniet ik er des te meer van. Winst dus, uiteindelijk. Ik kan ook best leven zonder digidingen, maar het heeft het leven wel leuker gemaakt, zoals de geplande ontmoeting met een nieuwe vriendin.
O ,ja, zeker, een Good Day, vaak elke dag en soms eentje met een extra gouden randje.

4 opmerkingen:

  1. Anoniem zei...
    Goed relativerend stukje. Ik heb me de laatste dagen best wat lopen opwinden over de afrekening met onze energievoorziener en nog wat van die zaken. Maar je hebt helemaal gelijk. Accepteren dat nu de situatie zo is, en pas daarna kijken wat je wilt en kunt veranderen dat is de kunst. Verder ben ik het ook met je eens dat ook al zitten er wat keerzijden aan, die digidingen je leven leuker kunnen maken. Daarom heb ik me onlangs ook in het blogcircus gestort. Veel plezier vandaag met je (digi)vriendin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom in blogland, je bent toegevoegd aan mijjn blogrol/

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat gevoel en ik hoop dat je dag nog mooier is geworden door deze ontmoeting.Ook ik probeer wat je schrijft steeds meer toe te passen ,steeds vaker zeggen whatever en niet over alles op mijn kop gaan staan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hadden eigenlijk tijd te kort he Guus.... wat was het een fijne ontmoeting! En ook nog eens op een prachtige plek, daar kunnen we best een hele dag kleppend doorbrengen! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen