dinsdag 26 augustus 2014

O my!

Vanmorgen was de hulp er en werd het huis even in goede staat gebracht, maar steeds keek ik met een schuin oog naar buiten waar een zonnetje me probeerde te verleiden. Terwijl alle voorspellingen voor dinsdag van een regendag spraken, heb ik vrijwel geen wolkje gezien. Dus na M hartelijk bedankt te hebben voor alle verleende diensten, sprong ik op de scoot, na eerst met de garagedeur een bijna onhoorbaar rijdende auto in de steeg een kras bezorgd te hebben (daar heeft een mens verzekeringen voor, maak me niet druk) bezocht ik de laatste braderie en besloot dat af te sluiten met een rondje onder langs de dijk naar Huisduinen, maar je dan kun je net zo goed even de Grafelijksduinen meepikken en daarna is een extra stukje duin ook niet weg, kortom, voor ik het wist zat ik al bijna in Julianadorp en dan kun je net zo goed doorrijden om via de kanoroute terug naar huis (wel weer over Huisduinen) te gaan, dus het werd onbedoeld een groot rondje Den Helder. Maar wat heb ik genoten. Konijnen (ze beginnen  formaat Vlaamse reus te benaderen, wat een joekels), parasolzwammen bij velden tegelijk (een klein maaltje meegenomen) een zeearend  gezien en helemaal blanco geblazen door het briesje en de zon op mijn hoofd. Dit hebben we weer in de pocket,

7 opmerkingen:

  1. Hier veel regen, maar door jouw verhaal weer een zonnetje in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk je wel uit dat je niet helemaal in Alkmaar eindigt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig werd je niet overvallen door een regenbui. Hier hebben we bijna al de hele dag regen gehad :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mazzelkont. Hier piest het al sinds gistermiddag aan een stuk door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dan heb je geluk gehad en er lekker van kunnen genieten.
    Hier in het zuiden is het zondagmiddag gaan regenen en het is zojuist een beetje droog aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een dag met een gouden randje...Wat een bof dat je zoveel parasolzwammen hebt gevonden! Ik eet vanavond een combi van parasolzwam, eekhoorntjesbrood, reuzembovist en zwavelzwam, maar die heb ik allemaal op de biologische markt gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen