zaterdag 23 augustus 2014

jiddisch zwijmelen

Weer eentje die ik als kind vaak hoorde en die mijn ouders erg leuk vonden. Voor mij de geur van de jaren vijftig met het potkacheltje en macaroni met Smack.
Wikipediahttp://nl.wikipedia.org/wiki/Andrews_Sisters meldt vele hits maar deze staat me erg bij.
Close harmony en big band, typisch geluid van die tijd. Swingt behoorlijk.

The Andrew Sisters - Bei mir bist du schon

Of all the boys I've known and I've known some
Until I first met you I was lonesome
And when you came in sight, dear my heart grew light
And this ol' world seemed new to me

You're really swell, I have to admit you
These are the expressions that really fit you
And so I've racked my brain, hoping to explain
All the things that you do to me

Bei Mir Bist Du Schon, please let me explain
Bei Mir Bist Du Schon, means you're grand
Bei Mir Bist Du Schon, again I'll explain
It means you're the fairest in the la-a-a-and

I could say bella bella, even sir-ir wunderbar
Each language only helps me tell you how grand you are
I've tried to explain, Bei Mir Bist Du Schon
So kiss me and say you understand

Bei Mir Bist Du Schon
You've heard it all before but let me try to explain
Bei Mir Bist Du Schon, means that you're grand
Bei Mir Bist Du Schon
It's such an old refrain and yet I should explain
It means I am begging for your hand

I could say bella bella, even sir-ir wunderbar
Each language only helps me tell you how grand you are

Re-dee, re-dee, re-dee, re-dee, re-dee, re-dee

I could say bella bella, even sir-ir wunderbar
Each language only helps me tell you how grand you are
I've tried to explain, Bei Mir Bist Du Schon
So kiss me and say that you will understand...

8 opmerkingen:

  1. WAt leuk,de herinneringen ploppen boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk. Dit hoorde ik vroeger ook vaak op de radio.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor. De jaren vijftig komen weer boven. En inderdaad, op zaterdag macaroni met boterhamworst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Macaroni met smack....dat aten wij in de jaren 70 nog wel thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk nummer .En ja hoor de Macaroni met Smac.ik gebruik het nog altijd in de pasta saus met heel veel groenten omdat mijn man er dol op is !
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit herinner ik me wel , maar at toen nog geen macaroni
    Leuk vlot nummer

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaa Maccaronie met smack....en later boterhamworst. Een dikke plak in blokjes gesneden....honig kruiden/gedroogde groenten aan een blokje wat je moest wellen en tomaten puree. Omdat het niet vers was deed mijn moeder er altijd nog uien doorheen, anders hadden we geen gezonde hap ;)

    heerlijk om dit liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, die ken ik ook nog goed! En dan met dit filmpje: allerlei komieken komen langs, en shots van dames die in de in de USA nu nog tot kamervragen leiden...

    BeantwoordenVerwijderen